dujaghanvi.blogg.se

Ofrivillig barnlöshet, PCO, missfall, IVF, graviditet och slutligen livet som mamma.

32 dagars väntan

Publicerad 2013-08-02 09:02:37 i Bitterhet, Längtan,

32 dagars väntan hittills denna mencykel.
1. Väntan på att mensen ska ta slut.
2. Att det ska bli cykeldag 5 så att pergotime kan ätas upp.
3. Att pergotimekuren ska ta slut så att man slipper äta den. 
4. Att ägglosningen ska komma. 
5. Att mensen ska komma. 
 
Och däremellan en massa stress. Har vi haft "tillräckligt" med sex? Varför har st Görans stängt på sommaren? Kommer de att ringa första veckan när de har öppnat? Kommer det ta en månad - det skulle ju inte ta mer än 1-2 månader från att jag ringde och ville ta del av vårdgarantin? Ångest. Väntan. Stress.
 
Jag borde verkligen lära mig slappna av. Är det någonting som stressar mig så är det detta. Och hur ska man kunna koppla bort det man allra helst vill? Ja - kom ihåg det när ni ber en ofrivilligt barnlös "slappna av". Det hjälper säkert. Bra tips. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela