dujaghanvi.blogg.se

Ofrivillig barnlöshet, PCO, missfall, IVF, graviditet och slutligen livet som mamma.

Så vad händer nu?

Publicerad 2013-08-14 11:37:21 i Allmänt,

Testmissbrukare som jag då bevisligen är tog jag igår kväll ännu ett test. För att verkligen försäkra mig om att jag såg fel igår morse. Jag såg inte fel. Det var ett plus igen. 
 
Så vad händer nu? Lycklig men ändå lite skamsen över att gå ifrån att behöva skriva av sig och vara arg, sur och ledsen till att augusti nu förvandlats till en lyckans månad bara två månader efter att jag kände att nu är det bloggdags. Om jag inte ska tillåta mig själv att explodera av frustration.
 
Så hur blir det nu? 
 
Dessa dryga cirka 15 månader har lärt mig massor. Jag är på ett sätt tacksam över att jag blev en del av denna värld som jag hoppas så få som möjligt blir en del av. Ödmjukhet inför livet har det framför allt gett mig. Ödmjukhet, kunskap och lärdom om vad så många kämpar för att "skaffa barn". Skaffa barn låter som den enklaste saken i världen. Det är det inte. Verkligen inte. Jag önskar fler visste. Fler förstod vad många går igenom. 
 
Ska nu ta mig en funderar på om detta ska utvecklas till en annan typ av blogg. Med förhoppningen att allt går bra fram till den 20 april.

Kommentarer

Postat av: Jennie

Publicerad 2013-08-15 13:57:25

Känner verkligen igen mig i det du skriver! Månader av frustration, avundsjuka, ilska, sorg och långa texter om hur orättvist allt är, vilken dum kropp man har osv.. Att man nog aldrig blir gravid. Och så kommer plusset. Allt bara förändras och man känner nästan inte igen den personen man var. Man glömmer fort, på gott och ont. Men visst har man mer förståelse över hur andra som kämpar har det.

Pratade med en granne som sa precis det du skriver, att "skaffa" barn är ett skämt, barn är inget man skaffar. Att få barn är en välsignelse och inte alla förunnat.


Svar: Nej verkligen! "Skaffa" barn borde inte finnas som uttryck!
dujaghanvi.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela