dujaghanvi.blogg.se

Ofrivillig barnlöshet, PCO, missfall, IVF, graviditet och slutligen livet som mamma.

Blommor

Publicerad 2013-12-16 06:58:34 i Allmänt,

Min, världens bästa, man kom hem med blommor i veckan. Det händer sällan. Men han försöker göra mig glad. Älskade människa. Förseslår spa etc. Men jag känner inte riktigt för det. Vet att han vill väl, han vill ju bara att jag ska vara glad igen. Jag vet inte riktigt hur jag ska bli det igen? Åh va frustrerande det måste vara att titta på! Jag måste reda ut detta själv först, innan jag kan bli glad igen. Ordentligt denna gång. Inte bara stänga det inom mig, igen.
 
Fick blommor till dörren av mina fina föräldrar också. Även de känner sig säkert maktlösa. Försöker komma med glada tips och trix. Jag vet att de vill väl. Men jag är inte där. Orkar inte lyssna till glada tillrop. För jag är inte glad. 
 
Dessutom fick jag blommor av en kollega som är väl insatt i vår situatuion. Hon har själv gått igenom ivf, med ett lyckat första försök. Han är 3 år idag. Hon är ett fantastiskt stöd. Och blir rörd över hur mycket hon bryr sig. 

Kommentarer

Postat av: Drommarochlangtan.blogg.se

Publicerad 2013-12-16 07:56:05

Vi ska vara tacksamma att vi har våra fina män! De gör ju allt för oss, och är helt fantastiska... dock är det ju som du säger du som måste reda ut ditt "trassel" själv. Och du är stark som vågar erkänna det!!!

Tänk vad fantastiska människor du har runt omkring dig! Det är inte alla som har det!

Stor kram!

Svar: Verkligen, det är fantastiskt att man omges av så fina människor. Och som visar sig väl när man kanske som mest behöver det. Även om det ibland behövs annat också.
Anna

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela