dujaghanvi.blogg.se

Ofrivillig barnlöshet, PCO, missfall, IVF, graviditet och slutligen livet som mamma.

CD32, BIM-4

Publicerad 2013-12-17 07:55:02 i Allmänt,

 Jaha, fortfarande ingenting. Tyckte mig ana lite svullna bröst igår. Men jag vet inte om det mest var inbillning? Å andra sidan, inte heller någon krypande mensvärk. Men jag vet ju inte riktigt hur min kropp fungerar efter missfallet? Men å andra sidan vet jag ju inte riktigt hur den fungerade innan missfallet heller? Men den antyder till att ha ändrats något - av de få återkommande dragen den haft under de här åren. Även om "rutiner" för denna kropp tycks vara långt ifrån bestående. Det enda jag kan se en frekvens i är lutefasen. Den har varit 12 dagar alla gånger jag "vet" att jag haft ägglossning, utom en gång, då var den 11 dagar. Något att glädjas åt - en kort lutefas. Inbillar jag mig iaf, men det kanske man borde få iaf med tanke på hur sällsynt ägglossningen är. Eller så är det inte bra att ha så kort lutefas, för att ägget inte hinner fästa eller slemhinnan inte är tillräckligt tjock? Vad vet jag. Funderar och överanalyserar i vanlig ordning. 
 
Fick iaf tillbaka från läkaren idag att det blodprov jag tog i förra veckan visade på normala värden. Positivt. 
 
Åh, jag skulle vilja att det bara drar till i magen, och sticker lite! Sådär som det gjorde förra gången jag var gravid några dagar innan BIM. Enda gången jag känt det. Och snälla, dra och stick lite nu då för fasiken, snälla magen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela