dujaghanvi.blogg.se

Ofrivillig barnlöshet, PCO, missfall, IVF, graviditet och slutligen livet som mamma.

CD8, de sista pergotimetabletterna

Publicerad 2013-12-29 10:46:00 i Allmänt,

Tackar för att jag fått behålla alla tabletter kroppen, då var det nog en engångsföreteelse sist. Nu är den slut. Och jag hoppas att äggen fullkomligen frodas där inne nu.

Jag får ändå se tillbaka på pergotimekurerna utan en massa jobbiga biverkningar. Vissa klarar ju inte ens av det! För det är jag tacksam. Jag hoppas också att dubbelkuren ger ägg som sig bör. Om inte annat för att veta inför nästa gång, när det förhoppningsvis vankas syskon till ett barn som ännu inte finns.

Jag räknar kallt med att kroppen kommer att generera ägg av detta, om inte annat på dag 26 som vid enkelkur. Och jag inbillar mig att det av dubbelkur borde gå lite snabbare. Vilket betyder att mens kommer komma i samband med att vi kommer hem från semestern. Vilket i sin tur betyder att vi hinner börja med ivf precis när vi kommer hem. Längtar dit. Fast jag längtar inte bort semestern. En win-win situation antar jag.

Tänk att det skulle bli så för oss. Att ivf är utvägen. Känns tungt. Om nu inte ett mirakel bokstavligen inträffar. Men räknar inte med det.

Kommentarer

Postat av: Tilda

Publicerad 2013-12-29 17:42:37

Behöver du ej gå på ultraljud efter Pergotime? Funderade på överstimulering samt se när ägglossning förväntas bli. Lycka till.

Svar: Jo, jag ska till läkaren dagen innan semestern, lyckligtvis lyckades jag få till en tid precis mellan nyårsdagarna och semestern. Så absolut - jag måste kontrolleras för att se hur jag reagerat på en dubbelkur eftersom det är första gången jag tar den (hade det varit andra hade jag också varit tvungen att kontrolleras, men ännu viktigare den första gången). Tack!
Anna

Postat av: KMP

Publicerad 2013-12-29 18:37:27

Är det verkligen ingen chans att det blir ägglossning för dig av Pergotime??

Svar: Jo, absolut. Men jag räknar bort det för att inte bli besviken. Fast jag vet att jag blir besviken iaf, för jag räknar inte bort det - inte egentligen. Är jag inte knäpp så säg! ;)
Anna

Postat av: Fröken Klänning

Publicerad 2013-12-29 19:58:47

Kommer att hålla så hårda tummar jag bara kan. Dubbelkur ska nog göra susen!

Hoppas ni får en riktigt skön semester med!

Svar: Tack! :) Håll dem hårt!
Anna

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela