dujaghanvi.blogg.se

Ofrivillig barnlöshet, PCO, missfall, IVF, graviditet och slutligen livet som mamma.

Det ger sig inte

Publicerad 2013-12-05 20:40:28 i Allmänt,

Det forsätter blöda. Ringde läkaren igår. Han ställde sig också frågande till det. Men sa att det är vanligt med "mellanblödningar" så han var inte ett dugg orolig. Men jag tycker att det är obehaligt. Har aldrig varit med om det förut. Aldrig någonsin. Konstigt. Som att inte allt det andra vore nog. Orkar inte med detta. Är verkligen på bristningsgränsen känner jag. Ledig imorgon tack vare flytten. 
 
Sen är det två veckor kvar till julledigt. Med situationen på jobbet känns det hemskt. Orkar inte gå dit. Har ingen ork. Inget engagemang. Har alltid tyckt att det varit roligt att gå till jobbet. Det tycker jag inte nu. Inte det minsta. Usch. Allt känns liksom uppochner, trots glädjen inför flytten.
 
Fan.
 
Måtte det vända snart. På alla håll och kanter. 

Kommentarer

Postat av: Drommarochlangtan.blogg.se

Publicerad 2013-12-06 06:11:28

Jag är i samma träsk som du känns det som. Orkar ingenting, vill ingenting, på bristningsgränsen. Vill bara dra nåt gammalt över mig och vakna när jag är gravid, typ. Var ska man hitta orken? När man gång på gång får nederlag? Hur ska man orka bryta ihop och komma igen en gång TILL? Men det måste vända snart, så är det bara!

I alla fall, stor kram till dig! Hoppas du får en fin helg trots alla känslor.

Svar: Detsamma! Vi får försöka hitta orken på något sätt, önskar bara jag kunde svara på hur. För det kommer ju vara värt det den där dagen man åker från sjukhuset med en skatt i bilbarnstolen...men åh vad jag längtar dit! Vi får peppa varandra mot den dagen. Stor kram och trevlig helg!
Anna

Postat av: frideborgs

Publicerad 2013-12-06 12:36:15

Har också den där känslan. Verkligen skitjobbigt. Håller med föregående talare : ) Och shit vad härligt att ni äntligen får flytta. Det är ju verkligen det viktigaste när en mår så här, att kunna stänga in sig och få vara i fred om en vill! Kram

Svar: Ja, det känns som ett måste! Äntligen på plats! Kram
Anna

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela