dujaghanvi.blogg.se

Ofrivillig barnlöshet, PCO, missfall, IVF, graviditet och slutligen livet som mamma.

Funderar

Publicerad 2013-12-01 22:56:01 i Allmänt,

Detta är ett ämne dom jag förmodligen kommer ta upp igen, flera ggr om. Jag gillar ju som bekant att älta saker:
- hur ska jag göra med dubbelkur?!

Går liksom och hoppas på att jag ska få äl fort nu. Så att jag kan få mens snabbt och börja med dubbelkur innan jul! Så att jag kan gå på kontroll i mellandagarna. Och så att jag inte riskerar att bli överstimulerad och få ont under semestern. Ett ilandsproblem ja, men ändå ett problem. Vad gör jag om det inte händer? Och bim blir den 25e? Kuren börjar då den 28e och när det är dags för kontroll sitter vi på ett plan!

FAN, vi borde kanske kört med ivf direkt ändå i december. Då hade vi kunnat slicka såren efter ett misslyckat ivf-försök på semestern och druckit drinkar. Alternativt firat en graviditet. Pergotimekurerna gör det trassligt i huvudet på mig just nu!

Kommentarer

Postat av: Drommarochlangtan.blogg.se

Publicerad 2013-12-02 06:49:27

Haha, ja detta ältande känner jag VÄL igen! Hur ska man veta att man gör rätt? Det är så jäkla svårt! Man får försöka följa magkänslan men det är ju inte alltid man har en sån...man är ju så ivrig, med all rätt. MEN man får tänka ett steg längre ibland, och tänka på vad som faktiskt kan hända. Jag skulle inte ta dubbelkur utan att kunna bli kollad, inte om jag inte gjort det förr. Mest för att undvika att må dåligt! Jag tror att du får låta ödet bestämma...om du får mens tidigt och kan gå på kontroll=dubbelkur, om inte=enkelkur... men det är ju bara vad jag tycker :)

Svar: Jag tror också att det är klokt. Vill inte riskera att ha ont på semestern bara för att jag blir girig.. Så, vänta och se med andra ord. Denna väntan - den gör mig tokig!
Anna

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela