dujaghanvi.blogg.se

Ofrivillig barnlöshet, PCO, missfall, IVF, graviditet och slutligen livet som mamma.

Ingenting

Publicerad 2013-12-03 09:49:05 i Sarkasm,

Ingenting har hänt. Överhuvudtaget. De har i princip inte växt någonting. Med andra ord, pergon har inte hjälpt nu, och inte heller förr. Vi blev gravida själva sist, ett lyckskott. Fint iofs. Men ägg på tillväxt hade ju varit trevligt.

Tar det bättre än för en vecka sen. Men har ångest över att jag måste ta mig igenom en hel dag med det här beskedet.

Plan: om ingen mens kommit vid nyår - primolutnor och dubbelkur. Annars dubbelkur av "naturliga" mensen. Uppgiven. Vadinihelvete är det frågan om? Ska det vara så här j-a svårt?

Annan reflektion: har återigen träffat en ny läkare. Finns det fler på detta sjukhus nu? Tror nog inte det, jag har nog träffat samtliga.

8.30 ifrågasatte jag att jag inte blivit "upphämtad" till en bokad tid 8.15. 10 minuter senare visade det sig att läkaren glömt mig. Han var inte ens på jobbet. En annan läkare kallades in. Han kunde inte med den ultraljudsmaskinen. Jag fick byta rum med en pappersduk virad runt mig. Eftersom jag redan legat i gynstolen i tio minuter. Den maskinen kunde han. Typ. Då kom "min" läkare in. Bad visserligen om ursäkt, och visst, man kan glömma. Men jag kommer inte glömma detta. Och så toppade vi med lite nya negativa besked. Bra början på dagen. Jag hoppas att det framgår att jag verkligen dryper av ironi.

Åh vad jag ångrar att vi inte körde igång med ivf när vi hade chansen! FAN också!

Äggvärk. I dont thing so...

Kommentarer

Postat av: Drommarochlangtan.blogg.se

Publicerad 2013-12-03 15:57:58

Åh, vad ledsen jag blir för din skull. Den besvikelsen alltså, det är fan inte kul! När hoppet bara kraschar. Jobbigt att inte bli bra behandlad heller, att få vänta så länge och så visar det sig att de glömt, det är inte ok nånstans!

Men alltså, jag vet att jag frågat förut men kommer inte ihåg svaret... är sprutor helt uteslutet för er? Pergotime fungerade ju inte på mig, men det gör ju sprutor...nu förstår jag ju att ni är på väg mot IVF men ja... bara en tanke!

Ja, vissa beslut ångrar man bittert...men vad kan man göra? Förhoppningsvis löser det sig till det bästa ändå, hoppas att det är ödet som gör att man gör det man gör och att det blir bra tillslut ändå :)

Hoppas du kan smälta allt snart och komma igen med full ork och kraft...det är svårt men det går! Du är stark!!! Kram!

Svar: Tack! Jag frågade faktiskt om sprutor nu, i tisdags, om det var ett alt. för oss. Läkaren tyckte det var onödigt när vi nu är så långt framme i ivf-kön. Han sa att det är lite "same-same". Dessutom måste vi vända oss till en fertilitetsklinik. Och den klinik vi redan är igång med har inte sprut-möjligheten. Så vi kör helt enkelt på ivf.
Förhoppningsvis löser det sig, precis som du säger, men det känns så oerhört långt borta nu...
Anna

Postat av: Fröken Klänning

Publicerad 2013-12-03 18:48:06

Nej nej nej!

Fy fasiken alltså. Förstår ångesten med att inte satt igång IVF, men man tror ju ändå att det ska fixa sig.

Tycker verkligen att du ska ta upp det bemötande ni får, låter fruktansvärt otrevligt att få sitta och vänta utan information och sen behöva hoppa runt i olika rum. Det är jobbigt nog som det är att försöka bli gravid...

Det finns ingen mindre mottagning ni kan vända er till så länge? Om det blir en omgång pergo till?

Antar att IVF för er blir på ett stort sjukhus (vårt har såklart ingen egen verksamhet, hamnar vi där får vi åka 3 timmar till det sjukhus som gör IVF för vårt län).

Vi går på en mindre, privat, mottagning, träffar alltid samma läkare och sjuksyrror, vilket känns väldigt skönt. Hoppas att vi kan då fortsätta med kontrollerna där om det blir IVF.


Svar: Ja, fasiken! Känner väl egentligen att jag inte orkar börja om på ett nytt sjukhus för en ny pergotimekur. Känner att "det är bara en gång kvar med pergotime, jag håller ut och sen blir det ivf på en klinik som känns betydligt mer personlig". Plus att vi imorgon flyttar närmare kliniken, så det blir t-bana 15 min för att ta sig dit, det känns bra. Jobbigt att ha så långt till den hjälpen... Hoppas ni aldrig behöver hamna där!
Anna

Postat av: frideborgs

Publicerad 2013-12-03 21:07:07

Usch, vilken dag. Stora kramen!

Svar: Kram tillbaka! :) Följer dig i ditt ruvande, och håller tummarna så hårt jag bara kan!
Anna

Postat av: Jennie

Publicerad 2013-12-05 00:08:40

Men vad fan. Är det inte andra ggn en läkare glömt bort dig? Snacka om att bli tagen på allvar... Not! Förstår att du ångrar ditt beslut, men se det som att du faktiskt inte kunde vetat i förväg.

Svar: Jo, det är det faktiskt. Skandal egentligen. Nej, det är ju det - lätt att vara efterkom...
Anna

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela