dujaghanvi.blogg.se

Ofrivillig barnlöshet, PCO, missfall, IVF, graviditet och slutligen livet som mamma.

LCHF

Publicerad 2013-12-18 07:00:00 i Allmänt,

I samband med sjukskrivningen hade vi bestämt oss för att komma igång med LCHF igen, och det har vi gjort. Trots sjukskrivningen. Och jag är glad för det. En dryg vecka har vi nu kört strikt lchf, med undantag för ett glas vin i lördags (gott! - älskar rödvin - en njutning). Jag har under en vecka gjort mig av med drygt 2 kg, maken samma sak. En annan notering jag gjort är att jag inte tycks få lika mycket finnar. Förut dök det upp någon ny jäkel varje dag, och jag kände mig extremt fet i hyn. Vet inte om det beror på lchf:en eller det faktum att jag varit hemma och tagit det lugnt och kanske lyckats stressa ner mer än jag trott? Oavsett - det är också jätteskönt. Misstänker att det kan bli lite svårt under juldagarna, men vi får se? Efter dessa två kilon och avsaknad av finnar, och en allmän bättre upplevd balans i kroppen så är peppen på lchf stor.

Kommentarer

Postat av: Drommarochlangtan.blogg.se

Publicerad 2013-12-18 09:11:11

LCHF är bäst! Lite krångligt i början tyckte jag men när man kom in i det var det inga problem. Rekommenderar 56kilo.se om du inte vart inne där, hon har en kokbok också som är fantastisk, tror hon släpper en till nu efter jul! Hon har en app också, kostar 15 kronor och finns hur mycket recept som helst :)

Svar: Jättebra tips, var inne och kollade lite på hennes blogg. Har en hel del recept från förra gången vi körde, men mer är alltid bra! Hoppas illamåendet släpper, om inte annat är det skönt att ha gravsigns, även om illamåendet i sig kanske inte är så kul...
Anna

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela