dujaghanvi.blogg.se

Ofrivillig barnlöshet, PCO, missfall, IVF, graviditet och slutligen livet som mamma.

Tänk om jag hade vetat

Publicerad 2013-12-08 08:25:32 i Allmänt,

När jag var 16 år hade jag varit hos ungdomsmottagningen två gånger för att få "dagen efter piller". Två gånger. Barnmorskan, eller vem det nu är man träffar som tonåring, tyckte inte att det var lämpligt att jag fortsatte med dagen efter piller som preventivmedel. Sagt och gjort - jag började med p-piller. Jag vet inte hur många gånger jag trodde att jag var gravid, trots p-piller? Hade jag glömt ett - de få gångerna jag gjorde det - så var det=graviditet.

Tänk om jag hade vetat. Tänk om jag då hade vetat att jag har pco. Att jag skulle få svårt att få barn i framtiden. Tänk om. Man ska inte tänka "tänk om". Men det är ofrånkomligt.

Tänk om vi hade vetat och slutat skydda oss tidigare. Vi hade förmodligen ändå inte varit gravida.

Tänk om vi inte hade fått missfall den där hemska dagen för 2,5 månad sen. Jag kan ibland fortfarande inte riktigt tro att vi faktiskt var gravida. Tänk om vi också skulle få barn i april, precis som min mans bästa kompis och hans sambo. Tänk om.

Kommentarer

Postat av: Drommarochlangtan.blogg.se

Publicerad 2013-12-08 10:05:02

Den där "tänk om vi inte väntat så länge..." tänker jag ofta, senast igår. Tänk om vi vetat vilken tid det skulle ta, skulle vi då börjat försöka tidigare? Skulle vi då haft en knodd nu? Nä...man får sluta tänka på om, men ja, lättare sagt än gjort! Men man kommer ju aldrig få veta ändå...

Svar: Nej..man kommer aldrig få veta.. Kanske bara hade suttit i samma situation, men mått dåligt över det under en längre tid innan bara...
Anna

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela