dujaghanvi.blogg.se

Ofrivillig barnlöshet, PCO, missfall, IVF, graviditet och slutligen livet som mamma.

Dagens lärdom

Publicerad 2013-07-17 21:13:32 i Allmänt,

Även om man går till sjukhuset för ett VUL och kontrollerar om det blivit några äggblåsor av pergotimen denna gång, och man går därifrån med förhållandevis positiva besked. Såsom att slemhinnan var 10 mm (ännu ett "mycket bra" resultat) och äggblåsorna är 12 mm och det ser ut att gå bra även denna gång (Vad nu bra är om man inte blir gravid?). Så kan man bli ledsen. Luften gick ur mig totalt efter besöket. Varför? Varför? Varför? All den tid jag hittills spenderat på sjukhuset p.g.a. denna åkomma som stavas ofrivilligt barnlöshet räcker till i alla fall 2-3 förlossningar. Och fler lär det bli. Timmar alltså. Kanske inte så många förlossningar. Även om man fortsätter hoppas. Man gråter. Reser sig. Och börja tro och hoppas igen. Jag har gråtit nu. En riktig långkörare. Känns skönt. Nu tror jag att jag orkar resa mig igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela