dujaghanvi.blogg.se

Ofrivillig barnlöshet, PCO, missfall, IVF, graviditet och slutligen livet som mamma.

Tappar hoppet

Publicerad 2013-07-29 09:51:33 i Allmänt,

Min man håller på att tappa hoppet också nu. "Ägglossning - ja, det är ju bra. Men det har ju inte hjälpt innan att vi vetat om att du faktiskt fått det". Måste nog ha en liten undervisning för honom så att han inte tappar hoppet totalt. Nu är det min tur att lyfta honom, som han har lyft mig hela året som gått. Skönt att man är två i detta iaf. Nästan tre, med min vän Anna. 
 
Flyttfokus nu. Utöver äggfokus.
 
Anekdot appropå ägg:
Jag går in på Konsum och handlar ägg. Framme i kassan öppnar kassören äggkartongen för att kontrollera att äggen är hela och säger glatt: "Du har koll på dina ägg du". Jag ler och nickar, han vet inte hur fel han har. Och hur träffsäkert det är i sammanhanget. Tänk vad en liten kommentar kan få en att tänka. Och tänk om jag bara skulle bryta ihop där och då av det. En liten människa, som förlitar sig helt på naturen. Naturen och St Görans. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela