dujaghanvi.blogg.se

Ofrivillig barnlöshet, PCO, missfall, IVF, graviditet och slutligen livet som mamma.

15 millimeters lycka

Publicerad 2013-11-05 17:02:21 i Försöknummer2, Glädje, Hopp,

Sedärja! All oro "förgäves". Allt bra. Min kropp har återhämtat sig fint. Och jag har t.o.m. ägglossning på g, mätte härliga 15 mm på blåsan och lossning bör ske inom 4-5 dagar. Lycka i en liten gynstol! Vi kommer få mer pergotime utskrivet om vi vill, har ju en kur sparad sen förut som vi ska använda först. Vi kommer kunna börja med ivf om vi vill. Vårt spontana beslut är att vi kommer invänta denna ägglossning och köra på pergotime efter det, 1-3 kurer. Enkelkurer, för han är fast besluten att vi inte behöver mer än enkelkurer för ändamålet. Jag hade ju tankar om att vi kunde få ägglossning snabbare om vi fick dubbelkur, men han trodde inte det skulle göra annat än för många blåsor. Men vi fick det korrigerat till att börja äta pergotime dag 4 istället för dag 5. Alltid något. Vi kommer även åka upp till ivf-kliniken på tisdag för att vara helt beredda att börja köra ivf när som helst om vi skulle vilja börja köra igång med det. Få allt utskrivet och klart. 
 
Känns fantastiskt bra. 
 
Förundrad över hur enkelt det är att hoppa upp i en gynstol nu för tiden. Sagt det förr, och jag vidhåller att det är lite som att gå till tandläkaren. Sjukt kanske. Men samtidigt skönt, för gynstolar är jag verkligen inte längre rädd för.
 
Bra dag sammantaget. Jävligt bra dag!

Kommentarer

Postat av: drommarochlangtan.blogg.se

Publicerad 2013-11-05 17:24:40

Wihoo!!! :) Dags att börja köra med dyra Clearblue snart då ;) Låter som ett superbra läkarbesök, fick ni svar på alla frågor? Jag håller med om gynstolen, man bara klär av sig och skuttar upp. Ha, ha!!! Trodde jag inte för några år sen :)

Svar: Nu är det dyra varan som gäller, nu j-r! Vi fick svar på alla frågor, och jag känner ett väldigt lugn nu! Det känns bra - äntligen! Vi har en plan, en vettig plan, med ivf som sista utväg, men jag hoppas att vi inte ens kommer dit. Vi kör på med pergotime tills vi känner att det är dags att gå vidare helt enkelt. :) Gynstolen känns som en vanlig matbordsstol hemma ;)
Anna

Postat av: Jennie

Publicerad 2013-11-05 18:19:46

Så härligt att höra! Kör så det ryker! Och håller också med om gynstolen, haha. Har t.om ångest för att beställa tid till tandläkaren, men aldrig när det gäller gyn xD

Svar: Haha, nej - den skräcken är som bortblåst! :) Vi kommer köra så det rycker de kommande dagarna ;)
Anna

Postat av: Hanna

Publicerad 2013-11-07 09:31:42

Åh vad härligt att ni är på gång igen =)..Kram

Svar: :) kram!
Anna

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela