dujaghanvi.blogg.se

Ofrivillig barnlöshet, PCO, missfall, IVF, graviditet och slutligen livet som mamma.

Jobbet

Publicerad 2013-11-19 21:39:00 i Allmänt,

Jobbet tar över mitt liv denna vecka. Kanske är lika bra. Det får tiden att gå och mig att tvingas att tänka på annat. Idag har det varit den mest intensiva dagen på hela hösten. Presentationer hit och dit, gör jobbet duktigt energikrävande. Kul, men energikrävande. Avslutade med jobbmiddag ikväll. Visserligen trevligt, men..Puh!
 
Idag började pergotimekuren dessutom. En av fem tabletter. Dock förväntar jag mig ingen ägglossning förrän runt Lucia. Det är iaf vad min kropp hittills har kräft i tidsväg för att generera en ägglossning av pergotime. Men den verkar ha ändrat sig på många sätt:
1. Extremt mycket mensvärk
2. Lite blod vid mens
3. Ingen ömhet i brösten mellan äl och bim
4. Ingen ömhet i brösten vid mens
 
Törs man kanske efterfråga några till "små" förändringar till:
1. Ägglossning efter två veckor 
2. Gravid efter en pergotimekur
3. Inget missfall
4. Ett friskt barn om 9 månader
 
Just saying. Några små, små önskningar så här på kvällskvisten Inga konstigheter. Kör bara kroppen, kör!

Kommentarer

Postat av: Drommarochlangtan.blogg.se

Publicerad 2013-11-20 06:05:05

Vet hur det känns...mitt jobb tar också all min tid...skönt på ett sätt att sysselsätta sig men ändå jobbigt! Ja, ja! Snart är vi jul-lediga :)

Tänk att kroppen förändrar sig så, undrar varför...nu har min kropp betett sig relativt lika efter mina två ägglossningar men det är inget jag kan lita på känner jag, haha. Litar inte alls på min kropp längre!!!

Håller med, kör bara kör ;)

Svar: Nej - den tycks vara oberäknelig den där kroppen..mystiskt...
Och nu KÖR vi! :)
Anna

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela