dujaghanvi.blogg.se

Ofrivillig barnlöshet, PCO, missfall, IVF, graviditet och slutligen livet som mamma.

Och nu?

Publicerad 2013-11-21 12:28:06 i Allmänt,

Tid inbokad för kontroll av pergotime på tisdag. Förväntar mig inte direkt någon överstimulering. Hoppas bara på att det kanske har hänt något litet iaf. Har inga förväntningar på det heller egentligen. Räknar med en 40-dagarscykel som vanligt. Det betyder att det kan bli en oslagbar jul och att den kan gå åt helvete. Men - hade varit jobbigare att hantera ett ivf-misslyckande i jul. Så det är trots allt ok.

Ska vid besöket även passa på att få mer pergotime utskrivet, eftersom det kommer behövas runt jul - när jag förutsätter att läkare generellt inte sitter som på nålar och väntar på att få skriva ut ett recept. Nej. Inte så troligt. Därför vill jag vara förberedd och redo för nästa omgång redan på tisdag.

Hoppas läkaren är med mig. Men han har i princip redan lovat det. Så det ska nog inte vara några konstigheter.

4 veckor till jul. Bit ihop. Bit ihop. Jobba. Jobba!

Kommentarer

Postat av: Drommarochlangtan.blogg.se

Publicerad 2013-11-21 18:18:31

Krisar det har jag pergo att skicka ;) samma här - julen kan bli bra, eller depp! Men så är det... som sagt, bättre än att IVF-misslyckas innan jul! Grejen är att OM min cykel blir precis som förra så har jag BIM på julafton, haha. Jag tror ju inte att det kommer bli exakt samma men risken/chansen finns ju! Och jag vet inte vad jag tycker om det ;)

Svar: Bra! Det känns tryggt! :) Ok, om min kropp reagerar som sist med pergotime har jag bim 25...tänk om vi kunde få en varsin fantastisk julklapp?!! Jag tror vi bestämmer det helt enkelt! ;)
Anna

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela