dujaghanvi.blogg.se

Ofrivillig barnlöshet, PCO, missfall, IVF, graviditet och slutligen livet som mamma.

Du är för fan gravid

Publicerad 2013-09-18 15:51:00 i Allmänt,

Du är för fan gravid. Håll käften och njut av det. Så kände jag när jag började söka bloggar om ofrivillig barnlöshet som resulterat i graviditet. Jag ville INTE läsa om det. Jag ville vältra mig i andras olycka, för att jag kände en gemenskap och en förståelse hos dem. Som jag absolut inte kunde känna med - en i mina ögon - f.d. Ofrivilligt barnlös. Det låter kanske snurrigt? Kanske konstigt? Men då känns det så rätt. För det finns ingen botten i sorgen man känner.

Nu sitter jag ändå här. Gravid. Jävligt lycklig över det. Men tycker mig känna en empati som jag lärt mig känna inför ofrivilligt barnlösa. En empatisk förmåga som kanske inte alla har. För de vet inte. De vet ingenting.

Men jag kan inte sluta skriva. Jag är rädd att jag då kommer gå tillbaka till ofrivilligt barnlös utan att vara gravid. Knäppt? Jo tack. Men så känner jag. Så jag hoppas att den jag stör, genom att ha kvar min blogg en stund till utan att egentligen "förtjäna" kategorin, orkar att bara ignorera mig.

Kommentarer

Postat av: Axsson

Publicerad 2013-09-18 18:40:25

Jag tycker det ger hopp för oss/mig att läsa att du som varit ofrivilligt barnlös faktiskt blivit gravid. Har själv försökt i 15 månader nu och är under utredning! Känns hoppfullt att läsa din blogg så jag tycker du ska fortsätta blogga om allt :)

Svar: Va bra att du tar det så! Är tacksam för det. Jag bloggar på och hoppas att du snart, snart joinar!!!
dujaghanvi.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela