dujaghanvi.blogg.se

Ofrivillig barnlöshet, PCO, missfall, IVF, graviditet och slutligen livet som mamma.

En till forts.

Publicerad 2013-09-21 00:31:00 i Allmänt,

Det är som att det står gravid i pannan på mig. Eller? Iaf två frågade om vi var gravida. Naturligtvis blånekade vi. Den ena tror jag köpte det. Den andra är jag mer osäker på. Sen kan jag tycka att det inte är deras sak, och hade vi velat prata om det hade vi förmodligen gjort det utan att de behövt fråga. Vad är det som får folk att tro att graviditet och magar är allas concern. Min svägerska klappar mig redan på magen - fast det inte finns någon. En jordgubbe långt där inne. That´s it. Hur kan man då vilja - eller anse sig ha rätten till - att klappa på en mage? Jag förstår inte. Eller är det ok? Vad ska man tänka? Och hur ska man meddela att det inte uppskattas? För självklart uppskattar jag att hon bryr sig så mycket om oss och denna efterlängtade graviditet - men klappa på magen? Va? Eller är det jag som är fånig?

Kommentarer

Postat av: Jennie

Publicerad 2013-09-21 13:34:50

Vänta bara tills folk ska gissa, eller nej förresten inte gissa, utan konstatera, vad det är för kön utifrån hur magen ser ut.

Folk tror sig ha rättigheter bara för att någon är gravid. Tyckte det var ganska jobbigt när jag väntade sonen, faktiskt.

Svar: Konstigt! Usch!
dujaghanvi.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela