dujaghanvi.blogg.se

Ofrivillig barnlöshet, PCO, missfall, IVF, graviditet och slutligen livet som mamma.

Jobb

Publicerad 2013-09-04 16:13:00 i Allmänt,

Jobb och allt det där som förut var så viktigt. Känns så fruktansvärt jävla oviktigt. Kanske speciellt som ogravid - jag ville bara gå i ide. Inte vakna förrän allt löst sig. När jag kunde vara glad igen. För jävligt kändes det att varje dag behöva gå till jobbet och låtsas som att man brydde sig om allt det där oviktiga nonsens sakerna som kunde resultera i miljoner back eller plus. Kunde inte ha brytt mig mindre.

Jag kan fortfarande inte påstå att jobb känns viktigt. Kanske ännu mindre nu. När man äntligen är "där". Men jag mår iaf inte så dåligt psykiskt att jag inte orkar dra runt på mig själv fysiskt en hel dag utan att känna någon som helst glädje. Nu känns det plötsligt som att det finns en glädje och framtid. Är så fruktansvärt tacksam för att det äntligen fick bli vi.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela