dujaghanvi.blogg.se

Ofrivillig barnlöshet, PCO, missfall, IVF, graviditet och slutligen livet som mamma.

Middag med gamla vänner

Publicerad 2013-09-12 00:00:45 i Allmänt,

Avnjutit middag med vänner som jag inte träffat sen gymnasiet. Jättekul! Mycket barnsnack. Två har barn, en inte och inte jag då. Och det gällde att hålla tungan rätt i mun för att inte skrika ut det. "Att köra" är den absolut bästa undanflykten när vinet kommer på tal. Ingen ifrågasätter det. Och jag får för mig att de ska se för att jag gått upp i vikt. Men de har ju inte sett mig på 10 år, så de har ju ingen aning om detta är normalt läge eller tjockläge. Tackolov är det tjockläge. Så här ska det inte va. Och tur att vi bokat in ny dejt om en månad - då kan jag berätta att jag var gravid, inte bara tjock. Inte för att någon bryr sig - men ja, jag gör ju det. Och om det senaste året har lärt mig något så är det att lyssna på mig själv. Göra det som jag mår bra av. Bara. Inte tömma mig själv på energi på grund av andra. Ikväll har jag fyllt mig med energi - härligt!
 
Helgen kommer bli ännu bättre. Weekend med två härliga vänner - fantastiskt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela