dujaghanvi.blogg.se

Ofrivillig barnlöshet, PCO, missfall, IVF, graviditet och slutligen livet som mamma.

BF

Publicerad 2014-04-29 05:56:08 i Graviditet,

Min man har inte riktigt (alls?;) koll på alla förkortningar. Han blir förvirrad av UL, VUL, RUL, BF, BM, MA o.s.v. Några förkortningar sitter väl, men långt ifrån alla. Häromdagen när han förtjust tittade i gravidappen sa han: "Aha, BF - BarnFödsel". Då skuttade hjärtat till ett extra slag. Han är ju för söt. Så nu kallar vi 5 november för barnfödseldagen, inte helt orimligt egentligen.. 

Kommentarer

Postat av: Escaping Reality - ett nytt liv i Shanghai

Publicerad 2014-04-29 08:59:51

Det är inte bara din man som inte har koll på förkortningarna, jag hade grna haft en hel ordbok med alla bokstavskombinationer folk slänger sig med!

Svar: Du har rätt! Men nu syftar jag till graviditet-, missfall- och ivfrelaterade förkortningar. En värld vi befunnit oss i under dryga 2 års tid. Som han kanske "borde" känn sig mer bekväm i. Men han lär sig! :)
Anna

Postat av: Frida

Publicerad 2014-04-30 08:54:13

De är inte lätt alltid, men vilket härligt ord han fick till av BF ;)

Svar: Javisst är det! :)
Anna

Postat av: Tove

Publicerad 2014-04-30 19:26:32

Hihihi...vad glad jag blev av den "aha-upplevelsen" hos din man! Klockrent ju!

Många kramar!

Svar: Haha! Ja, lite sött faktiskt! Kram och trevlig Valborg!
Anna

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela