dujaghanvi.blogg.se

Ofrivillig barnlöshet, PCO, missfall, IVF, graviditet och slutligen livet som mamma.

Bröstkris

Publicerad 2014-04-15 18:20:10 i oro,

Har haft, och har fortfarande, en ganska rejäl bröstkris idag. Och bröstkris för mig betyder att jag inte känner något i brösten, inte på hela dagen. Det lugnar mig något att det hänt förut, och att vi några dagar senare fick se sprattel och hjärtslag. Men det oroar mig ändå, för varför skulle det inte kunna bli missfall efter det?
 
I vanlig ordning finns det ingenting jag kan göra åt saken. Det är bara att härda ut. Och hoppas på det bästa. Jag vet ju det. Men det är föga lugnande eller tröstande. 
 
Min bästa vän sa: "oj - tänk att det strax är vecka 12". Ger mig inget lugn överhuvudtaget. Har varit där förut. Har läst om fostrets utveckling i vecka 12, och min egen kroppsliga resa. Bara för att landa i missfall senare. Då det bara visade sig vara en "bluff", allt det där vi läste hände aldrig oss. Det finns inget som lugnar. Det är väl bara att konstatera. 
 
Ge mig KUB och en förhoppning om lycka. Negativt inlägg. Negativ dag. Sorry.

Kommentarer

Postat av: A

Publicerad 2014-04-15 19:10:44

Har du fått flera ma/mf? Jag fick ett ma som upptäcktes i v.19, detta var 2010. Det är otroligt hjärtskärande att förlora sitt framtida barn. Jag var nervös fram till andra ultraljudet i v.14. Men då vi fick se en bebis, det såg verkligen ut som en liten bebis (lycka), så kunde jag äntligen slappna av på ett annat vis. Hoppas du når den delen av graviditeten snart.

Svar: Nej, bara ett. Men det var den mest skräckfyllda upplevelse jag varit med om. Var så naiv så att jag trodde att blod=missfall, inget blod=inget missfall. Blev sån chock! Måste ha varit fruktansvärt i vecka 19. Orkar inte ens tänka den tanken! När hade fostret slutat leva? Jag hoppas att om vi får se att allt är bra onsdag nästa vecka så kan vi känna lite glädje och lugn, hoppas, hoppas!
Anna

Postat av: Intesomvitankt

Publicerad 2014-04-15 21:50:12

Din kropp har säkert börja vänja sig vid hormonerna nu. Många verkar ju bli av med symtomen runt den här tiden och jag har ju aldrig haft ömma bröst. Inte ens lite. Bara lite stick ibland. Jag tror inte du behöver oroa dig över brösten men för din skull hoppas jag att ömheten kommer tillbaka :) jag vet hur det känns när man nojar över symtomen. Kram

Svar: Ja det kanske är så? Jag hoppas du har rätt. Det är bara det att vid MA:t sist så var det också helt borta i brösten..det är det enda jag tycks lyckas kunna tänka på.. Måste bara bita ihop till onsdagens möjlighet att se den igen, förhoppningsvis vid liv. Om den är det har jag bestämt mig för att börja njuta, bröstöm eller ej!
Anna

Postat av: sara

Publicerad 2014-04-16 12:53:06

Finns inget att säga som gör att det känns bättre så ger dig bara en enda stor kram! !!

Svar: Du är ju för söt! Kram tillbaka!
Anna

Postat av: A

Publicerad 2014-04-16 17:18:33

Fostret var gravt missbildat så det var svårt att veta. Tydligen kan vissa foster som utvecklas fel bli mer cellkump -och tumörliknande. Det värsta var f*n att min bm sa att mina blödningar var normala. Vad visste jag?! Tills jag fick en infektion och hysteriskt ont :-(

Jag tror ni kommer få en underbar dag på erat kub. Då man får se armar, händer, ben, fötter.. Det värmer hjärtat! Håller tummarna för er. Lyckan förtjänar ni. Inte denna oro.

Kram

Svar: Usch va hemskt. Och så hemskt att inte bli tagen på allvar. Tack snälla du! Dina ord värmer! Kram
Anna

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela