dujaghanvi.blogg.se

Ofrivillig barnlöshet, PCO, missfall, IVF, graviditet och slutligen livet som mamma.

Carlsberg

Publicerad 2014-04-25 21:03:38 i Graviditet,

Har ni smakat Carlsbergs alkoholfria?! Jag gillar ju öl (och vin förstås) och har nu upptäckt Carlsbergs alkoholfria. Den smakar verkligen som hof. Fascinerande. Och trivsamt, då vet jag vad jag ska dricka till grillen i sommar! Yeey! 

Flera ggr har jag faktiskt glömt av mig. Tagit en klunk. På tre sekunder hunnit tänka: "åh va gott med en öl, det var länge sen, men NEJ! Vad gör jag? Kan ju inte dricka öl! Ajuste. Den är alkoholfri..." Mums! 

Kommentarer

Postat av: Intesomvitankt

Publicerad 2014-04-25 21:14:07

Den är god :) önskar jag kunde hitta ett bra alkoholfritt vitt vin också. Eller rosé. Kommer sakna det i sommar faktiskt. Så sjukt gott! Men värt det alla gånger såklart. Härligt att det finns god öl att dricka till maten iaf :)

Svar: Japp! Får göra en liten raid, hittar jag något gott vin lovar jag att tipsa! :) och klart man kommer sakna det, speciellt i sommar! Men precis som du säger, det är SÅ värt det!
Anna

Postat av: Fröken Klänning

Publicerad 2014-04-26 07:11:05

Jag kan verkligen rekommendera Etrellas 0.0% öl, smakar som riktig öl! En kompis kille har blivit väldigt förtjust i dem sen jag lämnat några där. Supergod!

Har inte prövat några viner, men vet sen innan att de inte brukar vara någon höjdare. Kan dock rekommendera Richard Julins alkoholfria mousserande, smakar riktigt gott.


Svar: Åh, då ska jag prova Estrellas och Richards nästa gång! Tack för tipsen!
Anna

Postat av: kmp

Publicerad 2014-04-27 00:11:43

Jag drack alkoholfritt vin, både rött och vitt, idag på en middag och det smakade sådär. Funkade som en social grej dock.

Svar: Ja, håller med dig! Ännu inte hittat något vettigt alkoholfritt vin.. Ska prova det som det tipsades om i en annan kommentar.
Anna

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela