dujaghanvi.blogg.se

Ofrivillig barnlöshet, PCO, missfall, IVF, graviditet och slutligen livet som mamma.

Hur går det med ivfen?

Publicerad 2014-04-25 05:44:42 i Bitterhet, IVF, Idioti, Sarkasm,

"Hur går det med ivfen?"
"Jo det går bra, snart vet vi" (ja, vissa ljuger vi fortfarande för, vi vill behålla det för oss själva en stund till. Och framför allt ska svärmor - som är bortrest - naturligtvis få höra det först!) 
"Jaja, men om det inte går nu, så går det ju nästa gång"
"Nja, SÅ kan man ju inte säga, det vet vi ju inte, ivf är ju naturligtvis inte en garanti för graviditet och barn för alla - tyvärr" 
"Va?!?!" - gullar lite med sin egen 2-månaders - "men ivf fungerar ju för alla"
"Nej. Det gör det inte. Folk är ofrivilligt oförklarligt barnlösa efter åratals barnförsök mha ivf. Det är hemskt. Men så är det." (Tänker: din ignoranta, opålästa, dumma människa - ja sorry, men det här triggar mig alltid på tre sekunder, och då tänker jag så!!) 

Då ska ni veta att den här människan dessutom är gift med en person som är adopterad. Jag säger inte att alla adoptioner sker tack vare ofrivillig barnlöshet. Jag har själv en vän som är adopterad för att hennes mamma och pappa ville bilda sin familj på detta sätt. Men jag antar att ordet infertilitet har passerat hennes väg någon gång under hennes 32-åriga liv. Men det kanske är att ställa för höga krav på en människa. 

Bitterhet pga okunskap. Den mest provocerande och triggande bitterheten. 

Kommentarer

Postat av: Maja

Publicerad 2014-04-25 08:47:12

Herregud vad irriterande! Men man kan ju hoppas att hon lyssnar på vad du säger och lär sig!

Svar: Ja fruktansvärt! Och ja - man hoppas ju på det..
Anna

Postat av: Escaping Reality - ett nytt liv i Shanghai

Publicerad 2014-04-25 09:52:28

Förstår precis hur du känner, jag vet inte hur många gånger jag har fått bita mig i tungan för att inte skälla ut någon idiot som säger att "det är väl bara att skaffa barn". Jävla idioter det finns!

Svar: Ja man blir så frustrerad, och oupphörligen förvånad över människors ignorans! Idioter var ordet!
Anna

Postat av: Emelie

Publicerad 2014-04-25 20:47:22

Åh man blir så irriterad på okunniga människor! Så många gånger jag fått frågan när ska ni ha barn? Då vill man bara slå till någon och berätta om ens resa, men på ett sätt så förtjänar inte människor som verka tro att det är så lätt att höra om ens resa...:P

Svar: Ja det är fruktansvärt ibland! Frustrerande!! Nej, sånna har man inte ens lust att delge. Man blir bara trött och vill därifrån! Tur att man har alla er vettiga bloggmänniskor som förstår! Och kan! :)
Anna

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela