dujaghanvi.blogg.se

Ofrivillig barnlöshet, PCO, missfall, IVF, graviditet och slutligen livet som mamma.

Så HÄR långt har vi aldrig varit förut (vecka 12, 11+6)

Publicerad 2014-04-23 17:21:07 i Glädje, Graviditet, Längtan, Tacksamhet,

Äntligen får jag säga det. Och med ultraljudsbilderna från kubtestet i min hand känns det magiskt. Så HÄR långt har vi aldrig varit förut! Att göra kub idag gick bra. Det slutade inte i tårar och skrapning. Eller iaf inte tårar av ondo. Några glädjetårar blev det allt! Men vi fick gå lyckliga därifrån. Nu kan jag ta in det tror jag. Nu vågar jag tro på att jordgubben troligen vill träffa oss i november! 

Resultatet på själva provet var också bra. Bästa resultatet man kan få, 1:20000 i risk. 
 
Jag trodde i min enfald att "bara jag blir gravid så blir allt bra igen". Men de här 12 veckorna (vilket faktiskt är tre månader!) har varit jobbiga. Riktigt, riktigt jobbiga. Det är inte många ggr jag trott att det faktiskt ska gå vägen. Överhängande ofta har jag istället trott att det ska skita sig när.som.helst. Det har oftast varit en fråga om när, och inte om.
 
Nu vill jag få lov av mig själv att slappna av. Kanske rent utav tänka på annat en stund och försöka bara må bra. Jag mår bättre och bättre. Men riktigt kunna slappna av och planera in roliga helger och kvällar nu när också våren också ler mot oss. Inte bara fokusera på graviditeten utan även hitta tillbaka till mitt liv i övrigt. Jag ska lova mig själv det, att de här sex kommande månaderna ska tillägnas mig. Sen får jag nog glömma mig själv en stund och fokusera på någon annan. Så fram tills dess kan jag med gott samvete skämma bort mig själv, genom att jag göra saker jag mår bra av. 

Kommentarer

Postat av: Frida

Publicerad 2014-04-23 17:52:49

Jaaaaaaaa!! Grattis grattis till ett lyckat kub, jag har kikat in här under hela dagen av nyfikenhet!!
Nu vill ja me göra mitt och få ett lika gott besked! :)
Nu är de dags och njuta av er jordgubbe och graviditet, nu ska de banne mig bli bebis i nov :)

Svar: Tack snälla du! Det känns magiskt! Kommer gå lika bra för er på fredag, jag bara känner att november är en turmånad! Ja, nu ska vi njuta!!!!
Anna

Postat av: Louise

Publicerad 2014-04-23 18:06:23

Grattis, fina du! Blev väldigt rörd när jag läste detta. Önskar er all välgång.

Svar: Tack snälla, va söt du är! Stor kram!
Anna

Postat av: Tove

Publicerad 2014-04-23 18:42:02

Så härligt! :-)Det är klart att ni ska få möta den lille parveln i november!

Många kramar!

Svar: Ja, nu tror jag faktiskt på det! Fantastiskt! Kramar!
Anna

Postat av: Axsson

Publicerad 2014-04-23 19:09:51

Åh vas härligt!! Njut nu <3

Svar: Det ska vi!! :)
Anna

Postat av: A

Publicerad 2014-04-23 20:07:58

Jippi :) grattis...så underbart :)

Svar: Tack! Ja, jippie! :)
Anna

Postat av: sara

Publicerad 2014-04-23 20:39:26

Yes!!!! Ett jätte stort grattis!

Svar: Tack snälla!!
Anna

Postat av: Jennie

Publicerad 2014-04-23 21:30:25

JAAA! Hade på känn att det skulle gå bra men man blir ändå lycklig! :D Grattis, vilka bra siffror ni fick :D

Svar: Ja det känns fantastiskt! Och siffrorna dessutom! Vi diskuterade igår hur vi skulle bete oss om det blev under 500, kanske 200-300? Skulle vi gå vidare då? Behövde inte ens ha tänkt tanken! Lättnad!
Anna

Postat av: kmp

Publicerad 2014-04-23 21:36:03

Åh kul, grattis! Får man ingen bild?

Svar: Tack snälla du, klart du ska få en bild! Kommer inom kort :)
Anna

Postat av: E

Publicerad 2014-04-23 22:39:45

Grattis! Vad roligt för er :)
Fantastisk blogg du har.
Lycka till nu

Svar: Tack, både till grattis och smickrande kommentar om bloggen! :)
Anna

Postat av: Sandra

Publicerad 2014-04-24 03:11:45

Åhhh nu blev jag såååå glad. Magiskt. Underbart för er. Helt rätt inställning :) kramar

Svar: Tack snälla du! Kram!
Anna

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela