dujaghanvi.blogg.se

Ofrivillig barnlöshet, PCO, missfall, IVF, graviditet och slutligen livet som mamma.

Sjukgymnasten

Publicerad 2014-04-16 06:30:17 i Graviditet,

Bröstvärken kom tillbaka sent igår. Dessvärre är den borta nu igen på morgonen. Ryggvärken kom också tillbaka igår. Så jag är glad att jag gick till sjukgymnasten igår, en träff jag tänkte hoppa över i min negativitet igår...
 
Det var en sådan där gruppträff. Det var sådär. Så jag bokade in ett enskilt möte där sånt där stödband provas ut och man kan få lite mer individuella tips. Hoppas det hjälper. 
 
Skönt med ett avbrott, Påsk. En resa till föräldrarna och förhoppningsvis lite bortkoppling av ämnet så att säga. Hoppas iaf på det. Men det kanske blir svårt? Det kommer ätas godis iaf. I massor faktiskt. Det har jag bestämt mig för!

Kommentarer

Postat av: Frida

Publicerad 2014-04-16 08:54:31

Åh så härligt med familjemys, är mycket godis åt mig med :)

Svar: Jag lovar! :)
Anna

Postat av: Sandra

Publicerad 2014-04-16 12:22:30

När ska ni på nästa ultraljudsundersökning?
Jag fick rosa flytningar nu. Inte haft en tillstymmelse till det innan. Känner mig helt knäckt. Tänk om det är missfall på g...
har du haft något sådant? Jag ska ju till barnmorskan första gången imorgon. Är så spännande ju..nu känns det mest jobbigt

Svar: Vi ska på kub den 23/4. Förstår att du är livrädd, MEN det är jättevanligt med rosa flytningar! Det behöver inte betyda någonting. Men vad hjälper det när msn är rädd?! Jättebra att ni ska barnmorskan imorgon, då kan du berätta om det och få ett VUL så ni kan se att allt är bra. Har inte varit med om det. Vilken vecka är du i nu? Som jag förstått det är det mest vanligt och ofarligt i tidig graviditet. Försök och unna dig något idag, en stor godispåse och en bra film som kan få tiden att gå till imorgon! STOR kram
Anna

Postat av: sara

Publicerad 2014-04-16 12:48:54

Hoppas du v får en bra påsk!

Svar: Tack snälla du! Detsamma!
Anna

Postat av: Sandra

Publicerad 2014-04-16 17:19:32

Du är så snäll och stöttande så jag blir helt tårögd. Jag är enligt Clearblue digital i vecka 2-3 efter befruktning. Tog ett sånt igår. Borde snarare vara åt 3 +. Så med andra ord i vecka 5 typ. Fast räknar man efter sista mensens första dag så är jag i vecka 7. Men jag går inte efter det. Jag vet ju ungefär när min ägglossning va och få stämmer ju det första bättre. Får se vad hon säger imorgon. Men vi vill absolut ha ett VUL. Dock är det ju i tidigaste laget än. Hjärtat börjar väl inte slå förrän vecka 6...
Ska unna mig bra film nu och lite godis. Min mamma kommer på besök ikväll. Har inte berättat för henne än. Hade tänkt göra det efter besöket imorgon för att kunna ha hennes stöd om det skulle hända något. ..hade inte tänkt mig att det skulle bli så här. ..
Men har inte kommit nått mer på några timmar nu...hoppas hoppas. Jag vet ju att det är väldigt vanligt i tidig graviditet. Det lugnar föga ändå....:(
Många kramar till dig och all fortsatt lycka ♡

Svar: Fast om du enligt första dagens sista mens är i vecka 7 så kan man se hjärtat slå, det fick vi i vecka 7 vid första graviditeten. Så jag tycker du ska be om det! Klart att du ska ha ett VUL, det lugnar - oavsett resultat så vill man ju ha svar! Så fort som möjligt! Och jätteskönt att det avstannat, men det är fruktansvärt läskigt såklart. Om du känner för det kanske det är bra att berätta för din mamma ikväll, så kanske ni kan älta det lite, om det gör att du känner dig bättre (jag är själv en ältare nämligen...;) Eller så kanske det är lättare att inte säga något, så att ni kan prata om annat och därmed försöka tänka på annat (så gott det nu går?!...) Håller tummarna för dig imorgon, uppdatera mig gärna om du orkar, stor kram!
Anna

Postat av: Sandra

Publicerad 2014-04-16 17:51:17

Jo sant. Ska absolut göra det. Kommer berätta för mamma ikväll. Jag är också en ältare. Vill ha hennes stöd. Jag kommer inte att kunna prata med henne alls annars. Hon ser på mig direkt om något är fel.
Inbillar mig att det gör lite mer ont på ena sidan magen långt ner. Men jag vet inte vad som är sanning längre. Man har ju gått och kännt efter i så många månader att man tillslut blir lite knäpp på symptom.
Klart jag gärna uppdaterar :) så skönt att prata med någon i liknande situation. Alltså oerhört barnlängtande och i första trimestern. Kram

Svar: Va bra! Du verkar ha en fin relation med din mamma! :) Ja, att känna efter känner jag igen..så länge och så ofta..så man blir nog lite knäpp, men du är inte ensam! ;) Hoppas kvällen går fort och att du kan sova så du får komma till BM och närmare ett VUL så fort som möjligt! Kramar
Anna

Postat av: Sandra

Publicerad 2014-04-16 19:24:02

Tusen tack för ditt stöd. Du är helt underbar.
Många kramar

Svar: Glad att du känner så! :) Vet själv hur skönt det är med någon i samma sits i allt det här, så bara glad om jag kan stötta! Kram!
Anna

Postat av: Sandra

Publicerad 2014-04-17 10:05:12

Känns mörkt nu..har rejält ont. Eller som en kraftig nensvärk. Började blöda inatt. Ännu mer nu. Missfallet är nog ett faktum :(

Svar: Usch va ledsen jag blir! Jag hade jätteont i vecka 6-7, sådär så att jag trodde att jag skulle få missfall närsomhelst. Riktigt hemsk mensvärk. Men, jag blödde inte. Vad säger barnmorskan? Du måste få komma på kontroll NU! Stor kram!
Anna

Postat av: Sandra

Publicerad 2014-04-17 12:26:43

Stannat av lite igen nu. Mår lite bättre igen. Får se vad barnmorskan säger. Jag vill ha ett VUL

Svar: Skönt! Klart du ska, nu på direkten!!
Anna

Postat av: Sandra

Publicerad 2014-04-17 21:26:08

Världens gulligaste barnmorska träffade jag i alla fall. Brydde sig verkligen. Fixade en akuttid till mig till VUL i em. Hon va rädd att jag fått utomkvedshavandeskap. Har ju mest haft ont på ena sidan. Fick träffa jätte gullig läkare också. Hon såg att min livmoder låg mer åt höger. kan varit därför mer ont där kunde . men hon kunde inte se något i livmodern direkt. För tidigt sa hon. Men nånting fanns där men fortsätter jag blöda är det nog ett missfall. Skulle ta kontakt med vår vanliga läkare efter påsk och gå på nytt VUL då. Men är säker på att det är missfall. Har haft sammandragningar hela dagen. Och det har kommit ut både hinnsäck och klumpar. Ursäkta detaljerna. Så det är kört denna gång. Känner mig helt tom. Orkar inte ens gråta längre. Försöker tänka att det var inte meningen denna gång och bättre att det skedde tidigt i alla fall. ..
vet ju om att det fungerar nu i alla fall. .
kram till dig

Svar: Va bra att du blev väl omhändertagen. Klumpar och liknande låter inte bra, det håller jag med dig om. Klart att det fortfarande finns en chans, men den är nog tyvärr väldigt liten. Och detta som skulle ha blivit en härlig påsk för er med vetskapen om graviditeten blir nu det här. Är så fruktansvärt ledsen för er skull! Det är föga tröstande att tänka att det var meningen, att naturen har sin gång, det är ju så det är. Men det hjälper inte. Inte alls. Man känner sig bara tom och tröst finns inte! Jag kan bara säga att du inte är ensam, och att det är viktigt att få sörja. Vissa kanske tycker att det inte ens var något barn, det fick jag höra. Som att det skulle vars någon tröst, för mig var det ett barn. En framtid. Jag blir fortfarande ledsen över missfallet, 7 månader senare. Så det kommer ta tid, tårar och kanske en sjukskrivning. Ge dig själv det! Stor kram, tänker mycket på dig! (Fortsätt gärna skriv av dig om det hjälper, här eller mail: [email protected])
Anna

Postat av: kmp

Publicerad 2014-04-18 09:49:23

Jättetråkigt, Sandra, jag vet inte om du har några svårigheter men oavsett så har du fått bevis på att du kan bli gravid, det blev bara inte den här gången. Du får försöka njuta av påsken och hoppas din kropp läker snabbt. Nya tag nästa cykel. Kram.

Postat av: Sandra

Publicerad 2014-04-18 10:30:38

Tusen tack för era stöttande ord. Det värmer verkligen mitt i allt det tråkiga trots att vi inte ens känner varandra men det är så skönt att skriva med andra i liknande situationer. Det är verkligen guld värt. Ska bara sörja och vara ledsen nu. Sen ska vi ta oss upp igen. Nya tag. Ett nytt liv. Det kommer gå. Barnmorskan skickade med mig vänta barn boken ändå. Hon tyckte vi skulle ha den nu oavsett hur det gick denna gång. För bebis skulle vi ju givetvis vis ha ♡ så söt. Gav mig hopp.
Kramar till er. Hoppas ni får en härlig påskhelg

Svar: Klart ni ska!! Stor kram!
Anna

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela