dujaghanvi.blogg.se

Ofrivillig barnlöshet, PCO, missfall, IVF, graviditet och slutligen livet som mamma.

Förvärkar? (Vecka 31, 30+3)

Publicerad 2014-08-31 10:00:27 i Graviditet,

Igår tror jag att jag hade förvärkar. Hade som extremt kraftig mensvärk i mage och rygg. Som kramp. Några ganska långa attacker och allt jag kunde göra var att ligga i soffan och vänta ut med en vetepåse på magen. Det var lite läskigt och gjorde hemskt ont, men gick som sagt över till slut och jag vilade i princip resten av dagen. Lillan sparkade på hela tiden! 

Var lite osäker på om jag skulle våga/orka? Men vi tog oss iväg på middag sen som vi var bjudna på. Trevligt men åkte hem ganska tidigt. 

Idag blir det nog bara vila. Vet inte om värkarna kanska orsakades av cykelturen jag prompt skulle iväg på häromdagen kanske? Vet inte ens om det är så det fungerar..? 

Vila. Långfrukost. Mmm. Imorgon tillbaka till verkligheten. 

Kommentarer

Postat av: kmp

Publicerad 2014-08-31 10:44:54

Hur länge till har du planerat att jobba?

Svar: Har tänkt att jobba ända in i kaklet..men vi får se? Gissningsvis blir jag sjukskriven pga foglossningen, för den blir värre och värre..glad om jag jobbar en månad till..
Anna

Postat av: Drommarochlangtan.blogg.se

Publicerad 2014-08-31 17:13:36

Ta det lugnt! Mina förvärkar blev värre när jag inte tog det lugnt, behöver du så kanske du ska sjukskriva dig några dagar och se om det blir bättre? Kroppen kanske säger att du behöver ta det lugnt? Så var det för mig :) jag jobbade fram till vecka 32 och det var sjukt skönt att få vila upp sig på slutet även om jag var rastlös ibland. Men nu hade jag ju tur att få gravidpenning också...

Svar: Ska försöka, och tycker att jag har tagit det lugnt. T.o.m. Varit hemma några dagar och haft semester.. Vill väldigt gärna jobba, eftersom jag var sjukskriven av utmattningsdepression dec-mars på heltid och sen deltid fram till juni så är jag liksom peppad nu och glad att trivas på jobbet igen..men jag antar att du har rätt! Säger kroppen nej så säger den nej.. Får se hur det känns i veckan nu? Verkar inte svårt att få sjukskrivning hos min BM. Speciellt med tanke på foglossningen som kom tidigt och blir värre.. Tack för din omtanke! :)
Anna

Postat av: kmp

Publicerad 2014-08-31 21:18:16

När började du få foglossning? Är i v 23 och har ännu inte minsta tillstymmelse till det än.

Svar: Vecka 8 ungefär, i ryggen. I vecka 25-26 även "där fram". Njut så länge du slipper! Inte alla som får det överhuvudtaget.
Anna

Postat av: Marika

Publicerad 2014-09-02 15:15:30

Har också känt av förvärkar, verkligen obehagligt! Kul att vi nästan är i samma vecka :) är själv i vecka 32 (31+6) idag!

Svar: Ja..lite läskigt med förvärkar... Härligt, då längtar du till höstrusket lika mycket som jag! ;) Är det första för dig med?!
Anna

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela