dujaghanvi.blogg.se

Ofrivillig barnlöshet, PCO, missfall, IVF, graviditet och slutligen livet som mamma.

Nattklubb (vecka 28, 27+2)

Publicerad 2014-08-09 09:14:43 i Graviditet,

Finns det något bättre än att vakna till en välriktad spark på handen?! 

Igår var vi på nattklubb. Kan inte minnas sist jag var på det? Men vänner har köpt ett nytt ställe och självklart ville vi gå dit och gratulera och festa. Eller ja, festa och festa.. Som gravid med svullna trötta fötter och foglossning upptäckte jag att jag inte är vidare till nattklubbsdrottning. Har jag iofs aldrig varit. Men ja, till 1.00 var vi iaf där. Och jag tyckte själv att det var mer än nog, och tillräckligt för att visa intresse för våra vänners köp! Min kära man tyckte definitivt att det var roligare än vad jag tyckte. Och hade förstås gärna stannar och var gaanskaa rund under fötterna... Tur för honom att han har chaufför.  Om några veckor är det slut med det, då vill jag att han är nykter om det händer något. Inte satt något exakt datum än för hans sista alkoholintag (förutom något glas vin hemma som jag inte tänker sätta stopp för, eller i närheten av "vårt" sjukhus, vi har några minuters bilväg dit nämligen - så jag tänker inte vara någon alkoholhitler). När bad/tänker ni be er respektive att sluta med i princip all alkoholförtäring? 

Kommentarer

Postat av: Cissi

Publicerad 2014-08-09 14:21:45

Jag skulle aldrig förbjuda min fästman att inta alkohol. Min fästman är själv införstådd men att det kan hända saker, och att han då måste va så pass skärpt att han kan följa med. Men jag skulle aldrig förbjuda honom att gå ut med sina vänner. Livet fortsätter gast man fått barn. Vi har 3 mil till närmsta sjukhus. Jag har ju körkort och kan köra själv om det skulle va.
Vi har en lååååång tids ivf bakom oss, idag är vår dotter 5 månader :)

Svar: Nej precis, det tänker ju inte jag heller, förbjuda alltså. Min fundering rörde sig snarare kring när man bör börja "va på sin vakt". Skulle det råka hända någon lördag när han hunnit med ett par glas vin så är jag ganska övertygad om att han kommer nyktra till iaf. Det är mest för hans egen skull, han vill ha ett datum när han bör hålla sig nära och i bra skick ;)
Anna

Postat av: Drommarochlangtan.blogg.se

Publicerad 2014-08-09 20:54:19

Jag är i vecka 39 nu och sen nån vecka tillbaka dricker inte min man alkohol. För sin egen skull, inte för att jag förbjudit. Jag tycker det är ok att han tar ett glas vin hemma eller så men han vill absolut vara nykter när något händer vilket förhoppningsvis är snaaaart :) skulle inte vilja att han drack sig full, men det skulle han aldrig göra heller!

Svar: Nej precis, det är mer min man som vill ha ett datum för att rätta sig efter. Och som sagt, jag tänker inte va någon alkoholhitler, det är nog mer han som funderar och tänker vara alkoholhitlern. Spännande, är ju närsomhelst för er! Uppdatera mig gärna på hur det går! Hoppas hon kommer snart!!
Anna

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela