dujaghanvi.blogg.se

Ofrivillig barnlöshet, PCO, missfall, IVF, graviditet och slutligen livet som mamma.

1 månad

Publicerad 2014-12-07 08:27:15 i Livet som mamma,

En hel månad har hon nu funnits hos oss! Vår älskade lilla dotter. Obegripligt att tiden går så fort, samtidigt som hon känns så självklar. 

Var mer redo inför gårdagens natt och hon fick några utbrott. Vi var båda uppe till 2 då jag äntligen fick henne att sova! Sen dess har hon sovit. 6 timmar på raken. Sover fortfarande. Synd att hennes mamma inte gör detsamma.. Varit uppe och pumpar ur sprängande fyllda bröst! 

Om hon kunde sova så här på raken redan nu vore det ju fantastiskt! Om hon bara ville somna lite tidigare.. Kan man vrida lite på en spädis dygnsrytm?! 

Kommentarer

Postat av: Intesomvitankt

Publicerad 2014-12-07 11:38:33

Exakt samma problem här. Ebba somnar alltid sent. Hon vaknar när vi ska lägga oss typ :P sedan är hon gärna vaken till ett eller två.

Svar: Precis just så här också! Vaknar när vi vill sova! Dessa små..;)
Anna

Postat av: Drommarochlangtan

Publicerad 2014-12-07 20:59:46

Nej jag tror inte det är nån idé att lägga energi på att försöka sig på rutiner än :) Jag tror bara man blir stressad, bättre att go with the flow tror jag! Sen är det ju bra att ha vissa rutiner som pyjamas, inte tända för mycket på natten mm men just det där med tider tror jag inte man kan skapa en rutin för förrän de är minst 4-5 månader. Men här hemma kör vi stenhårt på att gå och lägga oss när E somnar för natten, allt mellan 21-00, inte så kul alltid men ett måste för att fungera :)

Svar: Ja det är nog en god ide att sova när chefen i huset sover.. Vi gör så nu, hon har mirakulöst nog somnat... ;) hoppas ni får en god natt! Vi hoppas på det här.. :)
Anna

Postat av: Emelie

Publicerad 2014-12-07 22:43:52

Oj är hon redan en månad, känns som hon nyss kom till världen! Dina inlägg får mig att längta ännu mer efter mammalivet trots att det nog kommer vara väldigt sömnlöst :)

Svar: Ja det går verkligen fort! Vet inte var den månaden tog vägen?! Va roligt, tänk snart är han här! :)
Anna

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela