dujaghanvi.blogg.se

Ofrivillig barnlöshet, PCO, missfall, IVF, graviditet och slutligen livet som mamma.

Guldklimp

Publicerad 2014-12-11 21:04:03 i Kärlek, Lillan, Livet som mamma,

Från 4,7 till 5,4 kg. Från 56 till 57 cm. Dagens resultat hos BVC på knappa två veckor. Den här guldklimpen växer definitivt mer på bredden än på längden. Vår lilla tjej äter duktigt med andra ord. Och mjölken måste vara ordentligt fet. Men det är bra! Ju fetare desto bättre och gosigare! Vecken längs benen blir fler och fler.. And i like it! Betryggande att hon dessutom har en hel del att ta av om hon skulle bli sjuk. 

Med nattsömnen går det fortfarande upp och ner. Tror inte vi kan förvänta oss så mycket annat av vår lilla fem veckors. Det blir som det blir, och rutiner får vi acceptera att det är några månader kvar till. 

Ont i magen har hon ju också, vi kämpar på med miniform och jag vill tro att det blir bättre. För att maxa möjligheten att det blir det har vi också fått byta d-droppar till vattenbaserad. Fick med oss nya droppar från BVC. Start imorgon. Tack för tipset! :) 

Nu håller vi tummarna för en god natts sömn så vi är redo för den efterlängtade helgen! Guldklimpen ligger i Björnselen mot mitt bröst. Får se när vi vågar oss på att lirka bort henne därifrån..

Happy Friday! 

Kommentarer

Postat av: kmp

Publicerad 2014-12-11 23:05:34

Hur många veckor är hon nu och vilken storlek drar hon? Är 56 för litet?

Svar: Hon är fem veckor idag (fredag), en hel del 56 fungerar fortfarande, men vissa plagg är alldeles för tajta. Byxor i 56 fungerar bättre än Bodies i 56. Det är fram med 62 under morgondagen för att se över vad hon kan ha av det. Känns som att hon är i ett mellanland där 56 generellt är liite tajt. Och 62 är liiite stort. Så då får hon hellre ha 62...
Anna

Postat av: Drommarochlangtan

Publicerad 2014-12-12 07:52:25

Tänk så olika barn är! Min E är ju snart 4 månader och på henne är 62 fortfarande lite stort. Då är hon ändå inte pytteliten om man säger så, hon vägde 6,4 sist hos BVC men hon är lång. 64 cm så byxorna är för korta men kör vi 68 är de för stora i midjan. Så blir mycket strumpbyxor här 😃

Hoppas det går bättre med vattenbaserade dropparna!

Svar: Alla mina vänner som har barn över ett år säger att 62/68 är den mest (under längst tid) användbara storleken. Men som du säger, barn är SÅ olika! Tack! Hoppas verkligen på dropparna!
Anna

Postat av: Hannah

Publicerad 2014-12-14 15:54:11

Min man retar mig alltid för jag köper för stora kläder till barnen, så man måste vika upp armarna när de har dem i början. Men då hinner de ha dem länge! SÅ tråkigt att ha fina plagg och så hinner de bara ha dem i 2 veckor när de sitter perfekt :)

Svar: Så sant, så sant! :) Smart av dig tycker jag!
Anna

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela