dujaghanvi.blogg.se

Ofrivillig barnlöshet, PCO, missfall, IVF, graviditet och slutligen livet som mamma.

Vansinnig

Publicerad 2014-12-05 07:05:32 i Allmänt, Livet som mamma,

Onsdag och torsdag kväll har vi haft besök av vänner. Jättetrevligt och alla tycker det är så mysigt att träffa henne. Men hon har varit vansinnig. Skrikit och haft sig. Det började i onsdags kväll. Hon sov ok. Sen har hon skrikit 95% av hennes vakna tid under torsdagen.. Jag vet inte vad som är grejen? Varit riktigt, riktigt jobbigt.. Man känner sig extremt otillräcklig. Idag ska jag gå och köpa miniformdroppar. Vi tror att hon har väldigt ont i magen, och hoppas nu att det kan vara lösningen. En av våra vänner som var här igår sa att det hjälpte deras son direkt. Hoppas, hoppas! 

Kommentarer

Postat av: Intesomvitankt

Publicerad 2014-12-05 12:04:07

Samma här. Igår skrek hon hela eftermiddagen och kvällen förutom när hon åt. Inte roligt! Vi ska också testa med droppar. Idag verkar hon lugnare dock.

Svar: Jobbigt! Och konstigt det där..lugnare här också idag..men vi provar dropparna nu iaf har vi bestämt oss för. Hoppas det fungerar både för er och oss!
Anna

Postat av: Hannah

Publicerad 2014-12-05 14:16:21

Inte kul. Vi har haft tvärtom, att så fort vi har besök så var barnen nöjd, så ingen trodde oss när vi sa att vi hade en skrikunge :) Ammar hon ofta? Kan bli en ond cirkel om de ammar mycket och sväljer mycket luft, och får ont i magen och så skriker de av det, och ammar mer som tröst och så går det runt runt. Magmassage är toppen en sån gång, man kan magmassera före varje måltid på dagen. Är hon belåten när hon ätit? Annars kanske det är mjölken som inte räcker till helt också. För mig kunde det gå i perioder, plötsligen hade jag ingen mjölk fast jag haft det innan, då fick jag "pumpa extra" för att få mer igen. Det är en djungel detta du ;) Hoppas Minifom hjälper lite i alla fall. kram

Svar: Hon ammar ofta och mycket! Tror att det är som du säger - att hon sväljer mycket luft. För hon blir så jäklans ivrig! Försöker mycket med magmassage också, och benrörelser (trycka upp mot magen) för att hjälpa henne..men tycker inte det verkar ha fungerat heller.. Hon är belåten när hon ätit, har så mycket mjölk att jag måste pumpa ut några dl varje dag för att det gör så ont..också en ond cirkel förstås.. Inte lätt med allt känner jag! ;) vi hoppas på miniform! Tack för alla goda råd och tips! Kram!
Anna

Postat av: Drommarochlangtan.blogg.se

Publicerad 2014-12-05 15:11:07

Minifom funkade inte så bra för oss men förhoppningsvis funkar det för er! :) Ger ni d-droppar? Många barn får ont i magen av dem, googla så får du se! Kan rekommendera Sempers d-droppar, de har även magdropparna (de goda bakterierna) i sig och kostar lika mycket som bara magdropparna så det har vi kört på! Då slipper man ge dubbla droppar också... Sen är det ju så att barn har känslig mage i början, E skrek som sjutton efter maten i några veckor och det var så inihelvette jobbigt, jag trodde hon hade kolik ett tag men det hade hon inte, tack gode Gud. Hoppas det blir bättre för lilla Nellie snart!

Svar: Hoppas de fungerar bättre här då.. Ja vi ger d-droppar som vi fått från BVC. Vi har gett Sempers magdroppar men de verkar inte fungera.. Jasså, ont i magen av d-droppar, det var intressant! Hade ingen aning! Vi ska prova med miniform nu iaf, annars går jag på ditt knep! Tack! Ja, hoppas verkligen det blir bättre snart! Man tycker så synd om henne! OCH om oss.. Kram!
Anna

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela