dujaghanvi.blogg.se

Ofrivillig barnlöshet, PCO, missfall, IVF, graviditet och slutligen livet som mamma.

Komplicerat

Publicerad 2014-02-05 11:27:47 i Allmänt,

Mina föräldrar. Komplicerat. Jag är så fruktansvärt jävla trött på dem just nu, i skrivande stund. Och i min värld är det lite tabu att säga så om sina föräldrar. Men jag bara känner att jag måste få det ur mig. Känns som att de bara kommer till Stockholm för sina barnbarn och min äldre syster. Men de sover hos mig. Så fort hon ropar springer de bokstavligen hem till henne för att vara henne till lags, för att hjälpa henne med allt. Men de sover här, och vi bor inte stort, så våra liv avstannar. Vilket är ok, ibland. Men inte så ofta som det varit nu. Att jag dessutom inte mår bra generellt gör det värre. Och de vet om det. Sjukskrivning. Missfall. Ofrivillig barnlöshet. De vet det. Min syster vet det. Hur länge biter man ihop? När säger man ifrån? När säger man nej? 
 
Jag kan förstå att de vill spendera tid med sina barnbarn. Men varför då ens lägga fram det som att det ska hälsas på hemma hos oss. För de är inte här. De sover här. Och kommer hit när det inte längre passar min syster. När de vill vara sin lilla familj igen. 
 
Jag älskar mina föräldrar. De har gett mig mycket. De ger mig fortfarande mycket. Men jag orkar inte hålla upp en fasad längre. Och det är ju egentligen det jag tror att min sjukskrivning handlar om. Att börja säga nej. Sluta sätta upp en fasad. Och lära mig att inte jämföra mig med andra. Det går inte så bra idag. 
 
Nu - apoteksfokus. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela