dujaghanvi.blogg.se

Ofrivillig barnlöshet, PCO, missfall, IVF, graviditet och slutligen livet som mamma.

Överstimulering och ägg

Publicerad 2014-02-17 13:50:00 i IVF,

"Vid en överstimulering ställer man sig inte frågan om man blivit överstimulerad, då vet man det" sa sköterskan, "så du kan nog andas ut, men OM det blir värre vill jag hellre att du ringer en gång för mycket än en gång för lite. Och glöm inte att du inte får träna"
 
Man blir tagen på allvar. Definitivt. Men jag tolkar det som att överstimulering inte är ett problem just nu. Skönt. 
 
Antalet ägg kunde hon tyvärr inte svara på än..tidigast imorgon..vill inte vara tjatig, samtidigt som man gärna vill veta förstås... Vet inte om jag ska ringa imorgon igen eller ha tålamod?

Kommentarer

Postat av: KMP

Publicerad 2014-02-17 21:56:53

Jobbigt när humöret och känslorna och oron trasslar ihop sig - tänk på att det bara är känslor, det är inget farligt. Kram!

Svar: Ett riktigt trassel - bra beskrivning! Tack för peppord, du har rätt - bara känslor. Kram!
Anna

Postat av: mochms

Publicerad 2014-02-18 07:31:00

Hej,

Bra att du kollade upp det och att kliniken tog det på allvar! Jag blev överstimulerad förra gången och från början kändes det inte så mycket. Magen blev lite större, jag hade lite ont och mådde illa. Men det var inte så farligt. Men efter ett par dagar kände jag att det liksom aldrig gav med sig och ringde in för koll och fick en akuttid samma dag. Och då small det bara till, redan på vägen in till sjukhuset (jag jobbar i en annan stad så det tog ca 1,5 timme innan vi var där)kände jag hur magen växte och helt plötsligt inte fick plats i byxorna längre. Pustade in på kliniken med uppknäppta byxor ;)
Och jag kan ju bara hålla med sköterskan om att när man väl var överstimulerad på riktigt (det var väl kanske bara på väg i början) så märks det. Jag kunde inte gå mer än ca 20 meter, under en veckas tid, utan att stanna och vila. Så jag hoppas du klarar dig!

Svar: Oj! Vilken tur att det gick bra trots allt! Har förstått att det där kan få riktigt allvarliga konsekvenser. Och det låter illa det du var med om.. Jag kommer hålla extra koll på kroppen - helt klart! Tack för att du delade med dig av din erfarenhet!
Anna

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela