dujaghanvi.blogg.se

Ofrivillig barnlöshet, PCO, missfall, IVF, graviditet och slutligen livet som mamma.

Ruvardag 11

Publicerad 2014-02-25 14:34:11 i IVF,

Nu är jag nervös på riktigt över att gå på toaletten. Speciellt efter gårdagens drama. Rädd för att hitta blod. Rädd för att allt ska vara över. Räknar man lite hur saker brukar te sig för min kropp så var BIM igår. Om äggplock är ägglossning. Kände av att det rann i trosorna när jag var ute och gick, fick ångest och ville bara slita av mig byxorna för att kontrollera. Naturligtvis gjorde jag inte det. Men pinnade på ganska friskt hem, hem till toan, ner med byxorna, PUH, inget blod! Bara den där jäklar lutinusen som ger en känsla av att det fullkomligt forsar flytningar ur mig!
 
Brösten ömmar inte mycket längre. Och de är något mindre än de var när de var som störst. Inget annat egentligen (förutom - återigen - mensvärkdramat igår) vilket på ett sätt känns bra. Den gången jag var gravid var det ett talande tecken: avsaknad av just tecken. Brösten blev större och ömmande senare, några veckor in i graviditeten. Förutom den där "dragningen" som jag längtar efter så vilt!
 
Ja, nervös är bara förnamnet. Skönt när det är över. Oavsett resultat så ska denna vånda bli skön att lägga bakom sig. Hoppas att jag inte behöver befinna mig i den här situationen igen på några år. 
 
Är det någon som vet om lutnius "skjuter upp" mensen. Läser en massa olika i vanlig ordning. Borde kanske ringa kliniken och fråga, står inget om det i FASS...

Kommentarer

Postat av: Frideborgs

Publicerad 2014-02-25 15:48:27

Har också hört det. Om din källa är familjeliv, ta det med en nypa salt : ) för mig personligen har Lutinus inte haft den inverkan iaf. Massa pepp nu, fortsätter hålla tummarna!

Svar: Haha, det där jäkla familjeliv..jo, jag får erkänna att det är där jag hittade informationen, absolut inte på FASS iaf.. ;) Tack för tummarna! :)
Anna

Postat av: Frideborgs

Publicerad 2014-02-25 18:06:23

En brukar ju hamna där, he he ; ) vill inte att du ska oroa dig i onödan bara, kramen!

Svar: ja..det blir så... Tack! :)
Anna

Postat av: Hanna

Publicerad 2014-02-25 18:13:07

Lutinus sköt upp min mens med 4 dagar..Så visst kan den göra det..Hade bim på fredagen och mensen kom på tisdagen.
Hoppas ju såklart att den inte kommer flr dig men tyvärr så är ditt förlopp väldigt likt mitt.Nu är vi ju alla olika så håller tummarna <3!!!

Svar: Ja, det låter ju onekligen som att det inte är direkt lovande för oss då...
Anna

Postat av: Intesomvitankt

Publicerad 2014-02-25 20:06:23

Mina bröst är inte heller speciellt ömma! Trots lutinus och tydligen graviditet! Jag fick ju ändå ett rätt så starkt plus så det behöver absolut inte vara dåligt :) alla är vi ju olika som sagt. Ingen i min familj har haft speciellt ont i brösten vid graviditeter.

Svar: Hoppas att jag är som du! Med oömma bröst och ett plus på stickan! :)
Anna

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela