dujaghanvi.blogg.se

Ofrivillig barnlöshet, PCO, missfall, IVF, graviditet och slutligen livet som mamma.

Ruvardag 7

Publicerad 2014-02-21 08:00:09 i IVF,

Mensvärken kom krypande igår eftermiddag, och blev ganska kraftig under kvällen. Inte så uppiggande. Dock är den borta nu. Men jag är liksom lite pruttig och dålig i magen som jag är strax innan mens. Och det mina vänner känns inte bra. Vill tro att det var växtvärk - men tror egentligen inte det. Brösten ömmar något så överjävligt. Men det är bara att gilla läget och gilla (eller åtminstone acceptera) lutinusen som jag helst skulle vilja spola ner i toaletten.
 
Pratade med kliniken och fick bl.a. den trivsamma informationen att fyra av våra ägg klarat sig till frysen. Känns som en vinst i den annars otrygga vardagen just nu. Sen kommer ju alla "om" i samband med att de kommer behöva tinas, men jag försöker lägga katastroftankarna åt sidan, iaf de katastroftankarna, just nu. Och hoppas att det inte blir aktuellt med något tinande förrän om ett par-tre år. 
 
Hade detta varit en normal menscykel (finns ingenting som är normalt med mina egna cykler iofs, förutom just denna lilla detalj: ) hade jag fått mens på måndag, 12 dagar efter äl (i detta fall äggplock). Känns inte helt osannolikt. Hellre det. Det gör väntan kortare till nästa möjlighet. Så vi hoppas på mens på måndag helt enkelt. Frågan är när man vågar sig på ett tjuvtest om det mot all förmodan inte skulle dyka upp någon mens på måndag?
 
Börjar raskt räkna när ett FET skulle vara möjligt. Men det är svårt just med tanke på min mycket oregelbundna cykel. Därför hoppas och tror jag att provera/primolutnor är ett alt. för att få mensen efter denna och därmed kunna starta. Nyfiken på hur man gör vid ett FET, får man någon form av stimulering? I så fall vad och i vilken form? Och om man har så segdragen äl som jag har - vad gör man för att få igång den så att det blir en cykel överhuvudtaget. Det blir intressant. Jag får se det så. 
 
Jag vet. Jag är negativ. Jag tillåter mig själv att vara det - har ingen bra magkänsla för embryot som finns i mig just nu dessvärre. Känner mig jävligt ogravid helt enkelt. 

Kommentarer

Postat av: Jennie

Publicerad 2014-02-21 09:52:17

Det är nog lätt att känna sig nedslagen redan men jag hoppas på det bästa för er! Förr eller senare kommer det gå vägen, så varför skulle det inte kunna göra det just denna gång? Jag önskar er ett stort fint plus snart som resulterar i ett barn! :) Mer efterlängtat kan det knappast bli, utöver er egen längtan är vi många som längtar med er :)

Svar: Va glad jag blir, och vilken tur jag har, med dig och alla andra som hoppas så med mig/oss. Helt okända människor som bryr sig om andra människor - älskar det.
Anna

Postat av: frideborgs

Publicerad 2014-02-21 12:06:24

FET kan göras både stimulerat och i naturlig menscykel. Jag gjorde utan hormoner, men om du har oregelbunden mens kommer du säkert få göra stimulerad. Om du vill läsa mer om det kan du kolla på Karins blogg http://hurslutardet.wordpress.com/

Hon gjorde stimulerat FET och blev gravid också btw!

Men nu håller vi tummarna för att det inte kommer någon mens. Massa pepp nu!!

Svar: Tack, alltid skönt att få veta lite mer, ska gå in och kolla hennes blogg. Det låter lovande..:) Du har rätt, ska försöka fokusera på detta försök, men ja, du vet - man är ju inte direkt positiv, men det är väl en försvarsmekanism och ett försök att inte falla lika hårt om det blir ett negativt resultat..fast det gör man nog iaf. Önskar dig en jättefin helg!
Anna

Postat av: Längtarefterbarn

Publicerad 2014-02-21 12:06:45

Har precis hittat hit!
Håller tummarna för att det blir ett plus för er.
Skönt också att veta att ni har fyra små eskimåer i frysen. :)
Lycka till!

Svar: Kul att du hittat hit, ska kolla in din blogg också. Ja, fyra eskimåer känns tryggt! TAck för tummarna! :)
Anna

Postat av: frideborgs

Publicerad 2014-02-21 19:16:30

Tänker precis som du Anna, önskar att jag hade tips på hur en kan ruva utan att inta den där positionen. Jag fortsätter hålla tummarna för positiva besked! Kram och trevlig helg!

Svar: Ja, det kanske helt enkelt inte är möjligt? Jag vet inte - och hoppas slippa utsättas för detta en gång till bara.. Stor kram och trevlig helg till dig med!
Anna

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela