dujaghanvi.blogg.se

Ofrivillig barnlöshet, PCO, missfall, IVF, graviditet och slutligen livet som mamma.

Styr upp mitt liv

Publicerad 2014-02-19 11:20:17 i Allmänt,

Försöker styra upp mitt liv i övrigt. Inser att jag låtit mycket förfalla på grund av den ofrivilliga barnlösheten. Har gjort check på inte mindre än fyra saker som jag behövt ta tag i under en längre tid. Plötsligt fick jag bara tummen ur. Gäller att fånga de stunderna när de kommer. Måste verkligen försöka att inte låta den ofrivilliga barnlösheten ta över mitt liv - det har den gjort. Men jag måste grabba tag i det positiva i livet och boka in bra saker. Måste. Måste. Måste.  Allt kan inte stå och falla med ivf-behandlingar. Så är det bara. 
 
(Det här är en övertalning till mig själv. Om det inte framgick...;) Jag ska jobba på det. Jag kan jobba på det nu när jag är sjukskriven. Det betyder lite pengar. Men mycket tid. Tid att ta hand om mig själv. Hitta tillbaka och må bra igen.)

Kommentarer

Postat av: Camilla

Publicerad 2014-02-19 11:28:13

Hur länge är du sjukskriven? Jag ska på UL om två dagar. Äggplock på måndag som det ser ut. Idag (onsdag) har jag så ont. Går jätte sakta runt på jobbet. Hur upplevde du dagarna innan äggplock. Känns som äggstockarna och äggen är som stora bollar i magen :)

Svar: Till mitten av mars, pga jobbsituation - utmattningssyndrom. Va spännande! Det kommer gå bra, många har sagt att det är jobbigt, men med tanke på allt smärtstillande så gick det alldeles utmärkt tyckte jag! Dagarna innan äggplock var ok för mig, hela behandlingen har faktiskt inte känts av så mycket, fram till nu - Lutinus tycker jag är jättejobbigt med bröstont, uppsvälld och "konstig". Håller tummarna för er på måndag! Då är du snart ruvare! :)
Anna

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela