dujaghanvi.blogg.se

Ofrivillig barnlöshet, PCO, missfall, IVF, graviditet och slutligen livet som mamma.

Happy thoughts

Publicerad 2014-01-28 11:44:32 i Allmänt,

Mitt humör har förändrats avsevärt sen det fantastiska beskedet om ivf-go igår. Vi slapp ett no-go. Vi slapp det. Har fortfarande svårt att tro det och tittar med jämna mellanrum på sprutorna och ser fram emot att klockan ska slå sprutdags. Vilket är lite sjukt, men det skiter jag i att det är, för jag är extremt förväntansfull inför detta. 
 
Min man är bara så orolig att det inte ska gå. Och han känner själv att det skulle vara ok. Han tror att om det inte går nu, så går det någon gång under våra tre gratisförsök. Vad han inte längre tycker är ok är att jag skulle må ännu sämre igen. Eller - ok tycker han att det är - men han vill inte att jag ska må dåligt, eller ännu värre - sämre.
 
Vi får ta det för vad det är. Detta är åtminstone ett faktiskt försökt. Även om resultatet kan vara nedslående om några veckor (eller innan dess om äggen varesig blir många eller av god kvalité) så kan det ju faktiskt även resultera i ett barn. Det skulle faktiskt kunna bli så. En hissnande lycklig tanke. Behöver några sådana. Happy thoughts, de har lyst med sin frånvaro under en längre tid. 
 

Kommentarer

Postat av: Intejag

Publicerad 2014-01-28 13:28:12

Håller tummar och tår!!!

Svar: Tack! :)
Anna

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela