dujaghanvi.blogg.se

Ofrivillig barnlöshet, PCO, missfall, IVF, graviditet och slutligen livet som mamma.

Kliniken

Publicerad 2014-01-31 09:56:00 i Allmänt,

Då var det första vulet genomfört, vilket såg bra ut, och det känns som att allt är normalt. Iaf, i detalj så såg hon många äggblåsor, men hon tittade bara på ena äggstocken. Den hade ca 8 som hon tyckte var på g och såg ut att vilja bli större. Men äggblåsor är ju ingen garanti för ägg, och hon kunde inte heller säga hur de skulle utvecklas. Så, för tidigt helt enkelt. 
 
Det togs även ett blodprov, och bedömning ska ske - baserat på äggstockens framfart och blodprov - om dosen menopur ska höjas eller ligga kvar. Jag har tydligen en ganska låg dos. De ska ringa i eftermiddag för ett besked, och för att meddela om jag ska börja med orgalutran idag också. Så, cliffhanger på den helt enkelt.
 
Rörande den lilla diskussionen som pågått rörande hur man ska bete sig vid själva sprutandet så passade jag på att fråga vad som var bäst, sitta? Ligga? Stå? Fläskgrepp eller ej? Och fick följande svar:
Fläskgrepp är bra, då sticker man inte rakt in i magen, plus att det bedövar lite att man nyper ihop. Ligg inte, då får du mindre fläsk att greppa tag i, stå inte - om det nu gör ont - för då kan du spänna dig mer, sitt ner - då är du som mest avslappnad samtidigt som du kan få tag på fläsket lättast. 
 
Jag var ju tvungen att även passa på att fråga om förmodat äggplocksdatum. Det kunde hon inte svara på med säkerhet, men gisningsvis fredagen den 7e eller måndagen den 10e. Can´t wait!
 
 

Kommentarer

Postat av: Jennie

Publicerad 2014-01-31 12:04:26

Så roligt att läsa om lite medgång i erat bebisbak! Hoppas innerligt att det tar sig, och ska smyghålla tummarna för att det blir tvillingar ;)

Svar: Haha! Ja håll dem hårt! Förhoppningsvis är det massor av många fina ägg på gång! :) Gärna då ett extra bra, som delar sig och blir två! ;)
Anna

Postat av: Hanna

Publicerad 2014-01-31 17:17:20

Skönt med så många ägg =).Grattis!Ang spruttekninken; Tog ju ut ägg idag och att jag inte "tagit i fläsket" gjorde inget =).Blev ju sex ägg =).När första blåsan va tömd så tog det typ 1 min så skrek dom;Vi har ägg!Började nästan gråta jag och mannen =)..

Svar: Ja, fast vi vet ju inte om det blir så många ägg. Det kanske bara är nån som tar sig sen..omöjligt att se nu. Fast man kan ju alltid hoppas! Nej jag tror inte att "fläskgreppet" ;) påverkar behandlingen så, handlar nog mest om vad som är bekvämast, eller minst obekvämt kanske jag skulle säga! Grattis till utplocket! Nu håller vi tummarna under helgen!
Anna

Postat av: Hanna igen

Publicerad 2014-02-01 08:45:25

Nä menade ju äggblåsor =).Men det blir en fin skörd för er,det känner jag på mig =).Tack =).Kram

Svar: Aha ok, :) Hoppas det, men nu närmast är det er insättning, gud så spännande, hoppas att det går fantastiskt bra! Förstår om du är nervös denna helg, blir säkert lite av en transportsträcka! Tänk, du är (typ iaf) gravid på måndag! :)
Anna

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela