dujaghanvi.blogg.se

Ofrivillig barnlöshet, PCO, missfall, IVF, graviditet och slutligen livet som mamma.

Kallt vatten

Publicerad 2014-06-12 15:28:26 i Graviditet, Hopp, oro,

Börjar som sagt bli lite ivrig över sparkar och livstecken. Kan det bero på oron inför RUL månne? Men iaf, de senaste dagarna har jag roat mig med att snabbt dricka ett glas kallt vatten och förtjust väntat på någon reaktion nerifrån magen. Men icke. Tänker att den kanske gillar kallt vatten och njuter av lite svalka? Nedräkning på hög nivå till RUL:et är det nu iaf! Timmar, nu pratar vi äntligen timmar! 

Kommentarer

Postat av: A

Publicerad 2014-06-12 16:11:35

Vad tycker du om boken so far? Jag förstår precis vad du menar. Jag låg vaken halva natten mot rul. Man oroar sig! Det går fasen inte att undvika. Men ni har en fantastisk upplevelse framför er. Jag längtar så till tulet också. Får inte nog av att se henne. Hur klarar sig folk med bara ett ul?! Lycka till i morgon. Kramar och hållna tummar

Svar: Jag tycker att den är stundvis rolig, och stundvis tar jag det lite för personligt och jag blir irriterad över delar som uppenbart inte är skrivna för några som fått kämpa - så då blir jag lite irriterad. Men sån är jag ;)
Tack, jag hoppas verkligen att det blir en fantastisk upplevelse! Alla säger det, och nu vill jag så fruktansvärt gärna vara med om det själv. Men, ja..precis som du säger. Man är orolig helt enkelt. Förstår inte heller hur folk klarar sig med det lilla på 9 månader, jag kommer nog alltid se till att vi får många UL, om vi får glädjen att vara med om detta igen förstås.. Kram och tack för tummarna!
Anna

Postat av: kmp

Publicerad 2014-06-12 19:35:55

Vilka får göra tul? Bara dom med nåt avvikande på rul?

Svar: Jag vet faktiskt inte vilka som generellt får göra det? Vi får göra det för att det är en ivfgraviditet. Egentligen inget som behövs, men tydligen står det fortfarande i sthlms landstings värdering att ivf är en riskgraviditet, typ, och då måste de göra ett TUL. Gärna för mig! ;)
Anna

Postat av: Intesomvitänkt

Publicerad 2014-06-12 21:12:09

Förstår att du är orolig. Jag kunde knappt andas dagen innan. Men det är nog inte konstigt alls att du inte känner så mycket. Du kanske även har moderkakan i framvägg och då känner man ju senare. Jag vet folk som inte haft det men ändå känt senare. Lycka till imorgon :) ser fram emot en uppdatering.

Svar: Usch, ja jag blir mer och mer nervös känner jag! Hoppas jag kan sova inatt, och TUR att vi har rulet på morgonen. Annars hade jag gått av under dagen tror jag.. Tack! :)
Anna

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela