dujaghanvi.blogg.se

Ofrivillig barnlöshet, PCO, missfall, IVF, graviditet och slutligen livet som mamma.

Att nysa

Publicerad 2014-03-16 12:09:31 i Graviditet,

Fick en liten nysattack idag. Och det resulterade i kramper i "tjejmagen" - där bebisen förhoppningsvis, förmodligen (mitt nya positiva förhållningssätt) bor. Någon som varit med om detta? Det var riktigt läskigt och gjorde ganska ont. Hoppas det inte är någon fara, jag menar, man måste ju få andas, leva och nysa utan att bebisen ska kunna påverkas negativt.
 
Första nattliga kisseriet inatt. Tackar för det. Och vaknade även under natten med väldigt svidande ömma bröst. Somnade snabbt om. Nu har det lugnat ner sig, och gör inte lika ont. Men ömmar fortfarande lite, tillräckligt för att jag inte ska bli orolig. Sen krånglar ryggen lite, låser sig lite och det gör ont. Jag tackar även för det. Jag klagar inte, jag njuter av krämpor som är graviditetsskvallrande. Men det skvallrar även om att jag måste ta tag i min träning om jag ska ta mig igenom graviditeten något sånär välbehållen. Så så får det bli från och med veckan då jag börjar jobba igen och har tillgång till gymmet på jobbet. 
 
Annars är jag - trots innesysslor i form av renovering - lycklig över att solen skiner. Det här ska gå bra och kommer bli en fantastisk vår och sommar!

Kommentarer

Postat av: Linda

Publicerad 2014-03-16 14:48:00

Jag är gravid i v 11, har haft dom där kramperna i stort sett hela tiden som du pratar om och konstant mensvärk. Reser jag mig upp för fort, nyser eller hostar så hugger det till över hela livmodern. Det är tydligen helt normalt, nånting om att livmodern växer och hänger som i trådar. Jag googlar allt, man får svar på det mesta men man ska ju ta en del med en nypa salt också och det är ju såklart alltid bäst att fråga bm men det finns en del gravidsidor som är bra!
Här kan du läsa lite:
Mensvärk - Molande i magen. Det beror på att livmodern växer och att ligamenten drar ut sig. Det är sällan särskillt ihållande utan kan komma och gå över på några minuter.

Hugg i magen - Kommer ofta i samband med hosta eller nysningar och ibland när du ska ändra sitt-/liggställning. Riktigt obehagligt men går snabbt över. Även här är det ligamenten som spökar.

Svar: Ja de där huggen i magen var nytt för idag för mig - så det känns skönt att det är fler som varit med om det och att det inte är något farligt! Tack! Stort lycka till i din graviditet!
Anna

Postat av: Jennie

Publicerad 2014-03-16 17:34:26

Precis som ovanstående skriver! :) hoppas du har haft en trevlig helg!

Svar: :) Tack detsamma!
Anna

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela