dujaghanvi.blogg.se

Ofrivillig barnlöshet, PCO, missfall, IVF, graviditet och slutligen livet som mamma.

För att lugna nerverna

Publicerad 2014-03-08 08:26:59 i Graviditet, Hopp, Missfall, Ångest,

 
För att lugna nerverna tog jag ett test idag. Inte för att det ger något egentligt svar (jag testade positivt ca en vecka efter skrapningen efter missfallet - visserligen svagt, men positivt), men mest för att få se det igen och försöka hitta lite styrka i det. Hade lite ångest innan, för tänk om det hade varit svagare. 
 
Lyckligtvis var det inte så. TACK för det. Snälla, kan vi inte bara få bli föräldrar denna gång?! Jag gör vad som helst. Fast oavsett vad jag gör så är det redan bestämt om det kommer ske eller inte. Bara att vänta - jag vet ju det. Men det är så jobbigt. Jag är så fruktansvärt rädd. Rädd för att snegla iväg i veckoräkningen. Rädd för att ligga där på KUB-testet med klet på magen och få det kastat i ansiktet igen. "Nej, den här är lite liten för KUB-test". Panikångest. Svettningar. Inse att den återigen är död. Puh, jag målar verkligen fan på väggen. Jag vill bara måla över honom med vitt och vara glad! Glad att vi faktiskt äntligen är gravida. Inte vara bitter och sur och räkna med ett missfall.
 
Oj, vilket deprimerande inlägg detta blev. När allt jag ville säga egentligen var att testet blev jättepositivt idag. Tror jag nämnt ordet galen tidigare...;)
 

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2014-03-08 08:44:08

Pepp pepp pepp! Det kommer gå bra!

Svar: Tack för pepp! Värmer!
Anna

Postat av: Drommarochlangtan

Publicerad 2014-03-08 09:33:20

Vad glad jag blir för er skull!!! Har hållit mig borta från bloggvärlden länge men kan inte låta bli att kika in ibland...och vilka glada nyheter jag fick nu!!! Visst är det jobbigt med all oro men man får försöka tänka positivt, lättare sagt än gjort...jag vet! Kram!

Svar: Tack! Hoppas allt går bra för er också! Det är fruktansvärt jobbigt, men jag hoppas och vill tro att det äntligen är vår tur nu! Stor kram och lycka till!
Anna

Postat av: Jennie

Publicerad 2014-03-08 11:22:49

Det du känner är en normal reaktion med tanke på allt! Kom ihåg att det bara är en dum oro! Hatar att vara orolig, blir fortfarande orolig ibland, över allt. "Hjälp får man äta det?" "Oj vad lugn han blev efter sex, mår han bra?" Osv osv. Som sagt. Oron kommer man aldrig undan, men låt det inte ta över helt (lättare sagt än gjort). Jag hoppas verkligen få följa er i resan till bebis(ar?!)!! Trevlig helg!!

Svar: Tack! Du har rätt och jag försöker verkligen mitt allra bästa att inte låta oron ta över, och försöka tänka på annat. En utmaning - helt klart! Trevlig helg till dig med!
Anna

Postat av: SAra

Publicerad 2014-03-09 19:42:52

Håller tummarna och önskar verkligen att det går bra!!!

Svar: Tack Sara! :)
Anna

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela