dujaghanvi.blogg.se

Ofrivillig barnlöshet, PCO, missfall, IVF, graviditet och slutligen livet som mamma.

IKEA

Publicerad 2014-03-13 19:17:59 i Graviditet, Hopp, Längtan, Ångest,

En dag på IKEA trots det vackra vädret ute. Haft mysigt med min vän, som vi alltid har. Men oj vad det är svårt att fokusera på annat än fredag nästa vecka. Längtar så otroligt mycket dit, vill tro att vi har haft vår skit nu. Att det vänder och det är vår tur. Det kan man ju aldrig veta. Även om hjärtat slår nästa fredag så kan det ge upp dagen efter. Men så kan vi inte tänka. Även om jag vet att vi kommer snudda vid det många gånger - vi har ju varit där förut.
 
Jag vill tro att jag kommer slappna av lite efter nummer två VUL:et. Det som kommer efter nästa fredag. Det som vi kommer att välja att betala för om vi inte får det. Det kanske är att gå till överdrivt. Men har man varit där så vill man veta. Ha så mycket kontroll över situationen som det bara är möjligt.
 
Tick, tack. Dagarna går...

Brösten ömmar. Varit väldigt hungrig. Hoppas det bådar gott. Någon mensvärk har jag inte haft, däremot har jag väldigt ont i ryggen. Den liksom låset sig om jag ligger still för länge - så gör det ont och är svårt att gå någon minut..sen rätar det ut sig. Skumt!? 

Kommentarer

Postat av: Jennie

Publicerad 2014-03-13 22:32:27

Kanske ischias? Har haft så båda graviditeter, tror det är någon nerv i kläm. Fast varför det kommer i samband med graviditet vet jag faktiskt inte, himla mysko! Och ont gör det!

Svar: Hmm..har jag inte tänkt på. Kanske? Fick så sist också, men det gick över vid missfallet. Skulle ha börjat hos sjukgymnast annars. Får nog ta kontakt med en sån även denna gång. Återkommer, de kanske har svar..
Anna

Postat av: Frida

Publicerad 2014-03-14 04:03:23

Längtar så med dig, dagarna segar sig fram tyvärr men jag tror och hoppas ni kommer få se minst ett litet vackert hjärta slå hårt inne i magen, oron släpper tyvärr inte för att man har gjort ett vul men det känns så mycket bättre att ha sett sen lille iaf, det ger en lite mer trygghet!
Önskar er så en liten gosing :)

Svar: Tack! Och håller med, dagarna segar sig fram... Hoppas allt går bra för oss båda, du måste ha BF 5/11? Har 4/11 enligt app etc. Spännande om vi får följas åt!
Anna

Postat av: A

Publicerad 2014-03-14 11:50:51

Jag tror och hoppas för er så innerligt! Kram

Svar: Tack! Det värmer. kram
Anna

Postat av: Frida

Publicerad 2014-03-14 15:28:50

Jajamensan jag har får bf 5 november, lite fräsigt hur nära vi ligger i tiden! Vilken otrolig resa vi får göra, för vi måste intala oss själva att allt kommer gå precis så som det brukar, med en bebis på armen om några månader! Det är jättesvårt och jag tragglar med de varje dag men jag måste tillåta mig att drömma mig bort och längta efter liten, om det skulle gå åt he... Så kan vi ingenting göra åt det eller förebygga de, därför har jag insett att det är bättre o leva lycklig och gravid, än att gå runt o må dåligt över något vi inte kan styra eller bestämma över, låter kanske hårt men jag vill så gärna att du ska försöka släppa lite på oron och försöka njuta av din graviditet fullt ut! De ska gå vägen, vi ska bli mammor!!!!!! :)

Svar: Ja verkligen fräsigt! :) Du har så rätt i det du skriver. Det finns inget man kan göra, så det är lika bra att glädja sig åt det som faktiskt är nu! Jag försöker, men har så lätt för att trilla dit. Mest av allt handlar det nog om vårt tidigare MA. När vi har passerat de veckorna när det hände, så tror jag att jag kommer kunna se lite ljusare på det, jag hoppas det. Men jag försöker redan nu, detta är ju inte då - detta är en ny graviditet, med nya förutsättningar. Bra att du påminner mig om glädjen! Tack för det, vi ska bli mammor!!! :)
Anna

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela