dujaghanvi.blogg.se

Ofrivillig barnlöshet, PCO, missfall, IVF, graviditet och slutligen livet som mamma.

Likgiltighet

Publicerad 2014-03-09 08:07:03 i Graviditet, IVF, Missfall,

Inte öm i brösten idag. Inget sticker, drar eller värker. Känner mig jävligt ogravid. Antingen har all mensvärk varit missfallsvärk. Och det inte finns något däri. Eller så har det växt klart för en stund och graviditeten inte känns. Det gjorde den ju inte sist och då fick vi se ett hjärta slå sen. 

Jag vet inte vad jag ska tro? Är bara så trött på alltihopa. Kan ingen bara ge besked om vi kommer bli föräldrar i november eller inte. Så man åtminstone kan ställa in sig på det. 

Måste verkligen ringa kliniken imorgon och höra om vulet går att flytta fram. 

Kommentarer

Postat av: Fröken Klänning

Publicerad 2014-03-09 08:47:05

När har ni tid för VUL? Vi såg hjärtat slå för första gången i v 6+2 den här gången. Jag kände också en sån fruktansvärd panik inför allt när VUL närmade sig, helt plötsligt skulle vi få veta och det kändes som att det bara skulle bli som förra gången. Andades inte under veckan innan.

Det kommer att gå vägen, alla tummar hålls!

Svar: 7+2 har vi tid (21 mars), men om ni kunde se så tidigt borde ju vi också kunna det! Ska verkligen ringa kliniken på måndag och säga att jag är för orolig för att vänta..tack! Kommer nog inte andas förrän vulet!
Anna

Postat av: Frida

Publicerad 2014-03-09 11:49:58

Jag känner mig så ogravid ibland.. ingen värk i brösten och ingen "växtvärk". Men jag har pratat med barnmorskan och de menar på att det kan vara så, såkallade spökveckor och inte alltid betyder det något dåligt.. Men jag tycker du ska försöka flytta fram VUL för eran skull, det är bättre att få titta till bebis/bebisarna så att ni får se att de har det bra i magen, för att gå runt och oroa sig är bara hemskt och psykiskt påfrestande!
önskar så att ni får se hjärtat/hjärtarna slå vackert! :)

Svar: Ja, det är väl normalt. Men det är så jobbigt - för allt känns liksom "normalt"..så vad ska man tro..? Jag ska försöka flytta fram det för min egen sinnesros skull. Men vet egentligen inte vad det gör för "nytta", för jag misstänker att jag kommer vara lika orolig några dagar efter vulet igen.. ;) Blir nog inte nöjd förrän bebisen visar sig själv, så att säga. Tack för ditt pepp och omtanke! Hoppas också på slående hjärta inom kort, ännu bättre med fler! :)
Anna

Postat av: Jennie

Publicerad 2014-03-09 14:43:47

Det allra vanligaste är att symptomen kommer runt vecka 7 eller så. Men jag förstår att du blir livrädd. Hoppas ni kan få VUL tidigare!

Svar: Ja, hoppas verkligen på tidigare VUL! Tycker det är så konstigt med all värk och ömma bröst i vecka 6 och så i slutet av vecka 6 så avtar det? Ja..vi får se helt enkelt...
Anna

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela