dujaghanvi.blogg.se

Ofrivillig barnlöshet, PCO, missfall, IVF, graviditet och slutligen livet som mamma.

Påskmust

Publicerad 2014-03-31 14:49:10 i Graviditet, Hopp,

På väg hem från jobbet idag fick jag ett plötsligt sug efter påskmust. Påskmust? Jag tycker inte ens om det. Men nu gör jag tydligen det och har dragit i mig en halv flaska must. Skål! 

I övrigt mådde jag riktigt illa igår. Så illa att jag inte kunde äta fast vi skulle ha gottmyssöndag. Släppte efter några timmar i viloläge med vatten. Samt byte av byxor till ett par med taskig resår så att det knappt kändes att jag hade dem på mig. 

I övrigt har brösten ömmat något så överjävligt idag. Bara jag stött i dem har det gjort ont. 

Behöver jag säga att jag NJUTER av skumma smaklökar, illamående och bröstömmande!? 

Kommentarer

Postat av: Sara

Publicerad 2014-03-31 20:25:33

Haha visst är det häftigt att man faktiskt njuter av grav symtomen som dom flesta avskyr!

Jag LÄNGTAR tills jag får uppelva det!

Svar: Ja, man känner sig lite knäpp! ;) Jag hoppas du är där väldigt snart!
Anna

Postat av: kmp

Publicerad 2014-03-31 23:01:23

Klart du ska njuta men du har också rätt att tycka det är jobbigt. Jag tänker att även ofrivilligt barnlösa som lyckats bli gravida, kan råka ut för exempelvis ett ohållbart illamående och behöva hjälp. Man måste inte stå ut med allt bara för att man vill ha barn. Samtidigt son toleransnivån kanske är högre för oss?

Svar: Ja, det har du rätt i. Men det skulle inte förvåna mig om toleransen faktiskt är högre hos oss. Jag blir bara glad av allt som är ett tecken! Men visst, klart man inte ska bita ihop för allt bara för det! Men jag tycket det är en mycket dräglig nivå hittills! :)
Anna

Postat av: A

Publicerad 2014-04-02 21:08:39

Men åhhh så mysigt det låter (dock ej med illamåendet), men ändå! :D

Kram

Svar: Ja graviditetstecken är fantastiskt mysigt! Kram!
Anna

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela