dujaghanvi.blogg.se

Ofrivillig barnlöshet, PCO, missfall, IVF, graviditet och slutligen livet som mamma.

Vecka 9 (8+0)

Publicerad 2014-03-27 06:11:04 i Glädje, Graviditet, oro,

Idag går vi (förhoppningsvis) in i vecka 9. Mina bröst ömmar betydligt mindre, och gjorde även så igår. Så igår var en lite orolig dag. Avslutades med lite växtvärk på kvällen, som jag väljer att ta som ett gott tecken och hoppas att embryot fortsätter växa och att hjärtat fortsätter slå! 

Har förstått att det var i förra veckan och under denna (vecka 8 och 9) som livmodern tar över näringstillförseln till bebben. Och att detta är en ganska stor mackapär som kan gå snett. Förmodligen var det vad som hände sist tänker jag. Vilket gör det lite extra oroligt  just nu förstås! 

Min man sa igår att jag ser lite rund ut, på ett bra sätt, skyndade han sig att tillägga ;) och att det liksom lyser lite om mig. Tar det som ett bra tecken, och han är söt. Så fruktansvärt söt. Vilken pappa han kommer bli i november (förhoppningsvis)! 

Kommentarer

Postat av: Intesomvitankt

Publicerad 2014-03-27 08:49:00

Det står så olika på alla sidor tycker jag. Jag har läst att moderkakan sakta börjar ta över i v 9 men att det är en process som tar någon vecka.

Har också läst att missfall sällan beror på just det så vi hoppas att vi båda tar oss förbi :). Jag är nojig så fort jag inte känner något vilket ställer till det rejält för mig med tanke på hur lite symtom jag har :/. Jag håller iaf tummarna för dig med :)

Svar: Det kanske det gör?! Och det var bra att du läst att det sällan beror på livmodergrejen, för det har jag oroat mig för lääänge! Usch, jag förstår dig, för j-a jobbigt det här! Idag har jag också väldigt, väldigt lite symptom..knappt alls! Hur ska man orka?! Håller tummarna för dig!
Anna

Postat av: sockernosen

Publicerad 2014-03-27 09:25:02

Det tycker jag att du ska göra! Håller tummarna att allting fortsätter att gå bra!

Svar: Tack snälla du!
Anna

Postat av: Jennie

Publicerad 2014-03-27 10:48:30

Vad gullig han verkar din man! :-)

Svar: :) ja, han är söt!
Anna

Postat av: enlangvantan.blogspot.com

Publicerad 2014-03-27 12:54:08

Håller alla tummar jag kan!

Svar: Tack för dina tummar! :)
Anna

Postat av: A

Publicerad 2014-03-27 18:56:52

Vilken mysig (och SMART) karl du verkar ha! :)

Kram

Svar: Haha, ja det är han allt! :) kram!
Anna

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela