dujaghanvi.blogg.se

Ofrivillig barnlöshet, PCO, missfall, IVF, graviditet och slutligen livet som mamma.

Bebis

Publicerad 2014-05-08 12:04:35 i Graviditet, Hopp, Längtan,

Träffade en knappt två veckor gammal bebis igår. Det var fint och hon var såklart bedårande. Det var den där bebisen som var beräknad samtidigt som vår, vår som aldrig blev. Jag tycker fortfarande att det är jobbigt. Jag blir ledsen över förlusten. Jag kan inte riktigt värja mig för det. Men det gick förmodligen tusen ggr bättre än vad det gjort utan vårt hjärta i magen. Och hjärtat i magen har idag traskat in i vecka 15. Det känns bättre och bättre, mer och mer verkligt. 
 
Iaf så var det hanterbart igår, mysigt och hon har fina föräldrar som förstår oss och som är gränslöst glada för vad som pågår i mig nu. Då blir det lite lättare att hantera. När människor omkring förstår och framför allt vill förstå. Mamman ifråga har själv haft två missfall för många år sen. Hon om någon vet, inte hur det är att vara ofrivilligt barnlös, men missfallssorgen. 
 
Man får vaka över sin umgängeskrets. Alltid. Och speciellt de senaste åren. De här två är fina att ha i sin umgängeskrets! 
 
Detta fick den lilla av oss, har ännu inte vågat köpa något till vår...


Kommentarer

Postat av: kmp

Publicerad 2014-05-08 19:33:52

Jag gick in i v 7 idag så vi ligger i fas på det sättet du och jag :)
Jag ska på vul om mindre än två veckor. Kan jag bli flyttad bakåt eller framåt då?

Svar: Japp, då byter vi samma dag! :) Absolut kan du det, bakåt eller framåt. Egentligen säger det ju iofs inte så mycket, vi har ju t.ex. BF 5 november, men det är ju högst osannolikt (5% föds på beräknad dag) att det faktiskt blir den dagen iaf... Det kommer bli fantastiskt på VUL, då har ni ett kvitto på att allt är bra, men tiden till dess är jobbig och riktig tuff! Stor kram!
Anna

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela