dujaghanvi.blogg.se

Ofrivillig barnlöshet, PCO, missfall, IVF, graviditet och slutligen livet som mamma.

Beteendevetaren

Publicerad 2014-05-05 14:09:45 i Glädje, Graviditet,

Varit hos beteendevetaren idag och det känns riktigt, riktigt bra. Trivs väldigt bra med henne. Och det känns skönt att sitta och vrida och vända på alla känslor och tankar - och i slutändan komma fram till att det känns bra. Tänkte först säga och skriva "ganska bra". Men det känns inte så. Det känns bara bra. Livet. Graviditeten. Det vänder liksom nu för oss. Jag tror verkligen det. Visst kommer det vara jobbigt till bebben har tittat ut, iaf i perioder. Men generellt känns det bra. 

Det känns också bra att vara igång med nya arbetsuppgifter på jobbet. Visserligen på deltid. Och visserligen är jag lite långsammare än vanligt. Men det går. Och det går till och med bra. 

Idag är det sex månader kvar till BF. Så långt bort, men ändå så nära. Det finns ett datum för när vi troligen är föräldrar. En fantastisk och obeskrivlig känsla. 

Kommentarer

Postat av: sockernosen

Publicerad 2014-05-06 13:04:49

Det gör så mycket, om man förstår varandra och klickar. Min första terapeut klickade det inte alls med, vilket förde med sig att jag trodde att det var själva terapiformen det var fel på eller mig. Sedan när jag hittade rätt insåg jag hur bra det kan vara.
Förstår att det känns otroligt, mäktigt, härligt, läskigt!

Svar: Jag håller med dig! Man måste nog bara våga byta person om det inte känns bra. Men inte lätt att veta om det är första gången! Hade en kurator innan som var katastrof. Trodde inte jag behövde prata med någon. Men det visade sig bara vara henne jag inte behövde..;)
Anna

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela