dujaghanvi.blogg.se

Ofrivillig barnlöshet, PCO, missfall, IVF, graviditet och slutligen livet som mamma.

Skötbord och sex (vecka 15, 14+2)

Publicerad 2014-05-10 10:53:00 i Graviditet,

Idag på morgonen diskuterade vi var skötbordet blir bäst. VI ska ha ett SKÖTBORD. Overkligt. Ordentligt overkligt. Nästan läskigt. 
 
I övrigt hade vi sex för första gången på säkert 5-6 veckor. Jag har helt enkelt inte känt för det, jag har bara känt mig trött, lite småäcklig och livrädd för att det ska hända barnet något - fast jag vet att det inte gör det. Känns lite fånigt, och nu hoppas jag att vi hittar tillbaka igen.
 
Hur har ni haft det med de delarna under er graviditet? Eller hur går tankarna kring graviditet och sex generellt?

Kommentarer

Postat av: A

Publicerad 2014-05-10 11:39:20

Vi har inte sex lika ofta nu som innan jag blev gravid. 1 gång var 9-14e dag skulle jag gissa på ungefär. Haha :-) Men det känns så konstigt när magen är i vägen och man aldrig kan ligga mot varandra längre. Sen känns det nästan som om vi är för många i sängen.. Hm!

Svar: Inte bara vi då..;) Min mage är visserligen inte ivägen, men det har bara känts skumt på något sätt. Men hoppas spärren släppte nu ;) Haha, ja - då är ni ju faktiskt fler än i vanliga fall, så det kanske inte är så konstigt att du känner så! ;)
Anna

Postat av: Ninni

Publicerad 2014-05-10 18:53:15

Ända sen vi plussade tror jag inte jag varit sugen en enda gång (v33) har ställt upp ca 1 gång i veckan för vårt förhållande skull :p jag hade personligen klarat mig utan hela graviditeten med glädje! :)

Svar: Där ser man..inte bara jag då ;)
Anna

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela