dujaghanvi.blogg.se

Ofrivillig barnlöshet, PCO, missfall, IVF, graviditet och slutligen livet som mamma.

Trötthet

Publicerad 2014-05-07 07:47:29 i Graviditet,

Tror att det har hänt en hel del under vecka 14. Förutom att jag blir större så har jag som jag nämnt tidigare haft en hel del växtvärk, vilket jag tror nu har tagit ut sin rätt! 

Igår när jag kom hem från jobbet vid 13 somnade jag på soffan. Sov en timme. Vaknade, och kände mig fortfarande helt slut! Somnade om. Sov en halvtimme till. Kom mig för att iaf få till en middag! (Laxsoppa - mums!) När vi efter middagen tittade på tv somnade jag i mannens knä. Igen. Sov någon halvtimme innan mannen tyckte att vi skulle gå och lägga oss.. Då tänkte jag - nu kommer jag aldrig kunna sova. Men. Inga konstigheter. Somnade som ett barn. Igen. 

Jag är ingen person som annars sover power naps, eller kan sova på dagen och sedan obehindrat somna på kvällen. Men bebisen tycks styra det där alldeles själv nu...

Nu? Trött, men på väg till jobbet! 

Kommentarer

Postat av: Emma

Publicerad 2014-05-07 08:43:12

Jag var också extremttrött :) men de går över som tur är =)

Svar: Trodde liksom att trötthetsperioden passerat. För jag har känt mig piggare, men det kom tillbaka..:)
Anna

Postat av: A

Publicerad 2014-05-07 18:32:43

Visst är det skönt att somna ovaggad?! Jag hade så svårt att somna innan jag blev gravid men nu däckar jag direkt då jag kollar på sängen. Mitt järnvärde är lite lågt. Hur är det med ditt? Kan ju också vara drygt om man är konstant trött, tycker jag iaf nu i v.25! Men ja, allt är bättre än att kämpa med ivferna<3

Svar: Det är fantastiskt skönt! Men du har rätt, kanske jag borde kolla upp järnvärdena. Men barnmorskan gjorde det i v10 vid inskrivningen och då såg allt bra ut, kan det ändras så snabbt tro? Allt är bättre än försöken! Foglossning, trötthet - bring it on! ;)
Anna

Postat av: sockernosen

Publicerad 2014-05-08 07:44:57

Massa sömn behöver kroppen när den får jobba med att tillverka och utveckla ett barn :) Hoppas att du får vila ordentligt i helgen!

Svar: Det är väl så! :) tack snälla du, ska verkligen passa på!
Anna

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela