dujaghanvi.blogg.se

Ofrivillig barnlöshet, PCO, missfall, IVF, graviditet och slutligen livet som mamma.

Vagn och RUL

Publicerad 2014-05-21 14:40:18 i Allmänt, Graviditet,

Har tillåtit mig själv att skena iväg lite i vagntänk. Gillar Brio happy och Bugaboo Buffalo. Men vi har ännu inte varit och "provkört" - utan bara googlat runt lite och lyssnat på vänner. Hur tänker ni? Vad är viktigt? Någon som vågat beställa från annat land?  Det känns faktiskt som en stor investering, specielt med tanke på priserna.. Svärmor vill stå för kostnaden av vagn. Men det känns nästan lite fräckt att be henne beställa den vagn vi vill ha, jag undrar om hon verkligen vet vad en vagn kostar...
 
RUL:et känns som en evighet bort. Det är bara några veckor, men.. Är det inte sent att gå på RUL i vecka 20 (19+1)? Jag trodde man gjorde det i vecka 17-18. Den som väntar på något gott...(väntar alltid för länge)..

Kommentarer

Postat av: kmp

Publicerad 2014-05-21 15:02:26

Min barnmorska har lagt in en beställning av rul i v 18 åt mig, det är rutin här. Tio veckor kvar dit för mig.

Svar: Det var något sådant jag trodde. Nu är det ju inte så långt efter jag har. Egentligen. Men det känns ju som en evighet med två veckor till...
Anna

Postat av: Emelie

Publicerad 2014-05-21 16:15:19

kanske är olika i olika län. Min kompis som är gravid sa att hon fått ett brev där det står v 17-20 för RUL. Sen var en annan kompis dit och fick utskällning för hon var där "förtidigt" i typ vecka 18-19 tror ja :P

Svar: Ja så kanske det är? Men underligt att bli illa bemött så sent i graviditeten, man läser ju om de som gör det i vecka 17 precis som du säger...konstigt!
Anna

Postat av: Intesomvitankt

Publicerad 2014-05-21 18:36:39

Det lutar åt en brio happy för oss. Syrran har en och är väldigt nöjd :)
Vi gör vårt RUL i v 18+6. Är nog olika från län till län kanske men har nog aldrig hört att man gör det så sent som i v 20 faktiskt. Konstigt att det skiljer sig så mycket. Tiden går långsamt nog fram till RUL ;)

Svar: Jag har också en vän som har en sån som är nöjd! Och en annan vän med buffalon som också är nöjd...surprise, surprise ;) Svårt det där! Ja, RUL känns det ju som en evighet till! Men vi gör det iofs tidigt i vecka 20, alltså 19+1, så bara några dagar efter er alltså..
Anna

Postat av: A

Publicerad 2014-05-21 19:01:10

Vad fint av henne att vilja köpa en vagn :-) Vi gick på rul i vecka 18+6 och jag tyckte också det kändes långt och sent dit. Men ja, det är normalt fram till 19+6 i Västernorrlands län. Hoppas tiden går snabbt för er :-)

Svar: Ja, hon är söt! Ja, då är jag inte så långt efter er, 19+1 ska vi dit, men det känns som du säger långt och sent... Men det kanske alla datum gör ;) Får ni något tillväxtultraljud? Tack! :)
Anna

Postat av: Ninni

Publicerad 2014-05-21 19:17:15

Beror nog på hur dom har de med tider. Men mellan v,17 - v.20 jag gjorde i 18+4 min kompis fick göra 20+2 (men då hade dom riktigt dåligt med tider) :) jag har köpt en "maked" beställd från fabrik i polen (?) Via svensk hemsida. Fick liggdel, sittdel, babyskydd, iso fix, regnskydd myggnät och paraply för 5200!! Har ju inte användt den än men när man kör runt den är den helt underbar! :)

Svar: Hmm.. DET tipset ska jag kolla på! Uppdatera mig gärna med hur du tycker den är, och vilken hemsida du använde?! Ja,jag gör ju i vecka 20, men alltså 19+1, så då kanske det inte är så sent ändå...?
Anna

Postat av: A

Publicerad 2014-05-22 17:07:59

Haha ja, så är det nog. Vi ska på tul i v.32, så dit har vi 5 veckor. Men nyss satt vi på ett fik och sa att det var 11 veckor kvar. Tiden flyger iväg nu! Ni får också ett tul? :-)

Svar: Japp! I vecka 32, känns skönt! :)
Anna

Postat av: Sanna

Publicerad 2014-05-22 22:10:32

Vi gjorde rul idag, också i v. 19+1 - jag blev förvånad när vi fick så sent datum, men tänker att det kanske är för att vi redan gjort vul i v 7 och kub-ul i v 12... Dessutom får ju alla som gjort ivf ju ett extra tillväxt-ul i v 32-34, så de blir ganska väl utspridda... men väntan emellan är ju ändå superjobbig!

Svar: Den är ju det! Men visst, vi får många VUL/UL. Fruktansvärt skönt! Ja då kanske inte mitt datum är så konstigt ändå.. :) Hoppas ert RUL gick bra idag!
Anna

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela