dujaghanvi.blogg.se

Ofrivillig barnlöshet, PCO, missfall, IVF, graviditet och slutligen livet som mamma.

Date

Publicerad 2014-11-01 08:39:22 i Lycka,

Daten igår var mysig och vi hade det så bra. Känns så skönt att unna sig god mat och lugn och ro nu när det snart inte riktigt kommer vara så. Då har vi detta och se tillbaka till sömnlösa nätter med skrikande bebis - som kommer vara skitjobbig och alldeles underbar. Allt på samma gång! Härlig mat i mysig miljö, med en liten fördrink (mojitio går att få alkoholfri, love it!), sedan ett lass med godis i soffan. Älskar min man - vi har det riktigt, riktigt fint. Och jag blir så glad när jag tänker på hur detta lilla helvete vi genomlevt de sista åren bara har gjort oss starkare som par och lyckligare kan vi nog inte vara just nu. Jag tror nämligen att det hade kunnat haft precis motsatt effekt.. Tacksam.
 
Idag blir det ännu mer under temat "skämma-bort-sig-själv". Frisören väntar. Så nu är jag snart fräsch från topp till tå ;) Eller iaf på tårna och i håret! ;) Sista innan jag blir mamma. M.am.m.a. Jag ska bli mamma! 
 
Vaknade av värkar inatt och tänkte faktiskt en sekund att nu, nu händer det nog. Bäst jag försöker somna om. Sova så mycket som det bara går! Men nej, vaknade igen på morgonen utan allra minsta känning....

Kommentarer

Postat av: Hannah

Publicerad 2014-11-02 14:27:32

Jag fick fotvård i slutet av förra graviditeten som present av min man men det var snarare tortyr! Tjejen filade med en elektrisk fil och det gjorde så jäkla ont, som om hon eldade under mina fötter :) Jag sa till flera gånger men hon sa typ att det var mitt fel, jag var extra känslig när jag var gravid. Men det gjorde ju ont oavsett :) Som tur var fick jag även en ansiktsbehandling så jag njöt dubbelt av den istället haha! Alltid skönt att få unna sig något

Svar: Trist! Fick också fotbehandling av maken, men jag tyckte det var underbart! Tur att du kunde njuta av ansiktsbehandligen istället! Tycker man är värd det och kan unna sig det! :)
Anna

Postat av: enlangvantan

Publicerad 2014-11-03 11:01:34

Spännande dagar nu! :) Toppen att du passar på att ta hand om dig själv lite extra. Kram

Svar: Ja nu är det spännande...och lite långtråkigt på samma gång. Tack, ja det känns lite lyxigt att få ödsla lite tid och pengar på sig själv nu! Kram
Anna

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela